X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Social media zagrażają prywatności? Internauci z USA zaprzeczają

Social media zagrażają prywatności? Internauci z USA zaprzeczają

reklama


Problemy z prywatnością wracają do Facebooka jak bumerang. Wraz ze wzrostem popularności tego serwisu społecznościowego, pojawia się coraz więcej żądań lepszego dbania o prywatność użytkowników. Ostatnie badanie dowodzi jednak, że internauci – w przeciwieństwie do niektórych instytucji w Europie czy w USA – nie są tak sceptyczni wobec możliwości dbania o prywatności, którą zapewnia im Facebook.

Jak informuje Harris Interactive, który w grudniu 2010 r. przeprowadził badania na amerykańskich użytkownikach social mediów, czterech na pięciu z nich wierzy, że mogą zapobiegać „potencjalnie niebezpiecznym sytuacjom”, właśnie dzięki odpowiedniej konfiguracji ustawień prywatności.

Fot: eMarketer.com

Mimo, że facebookowe opcje, pozwalające na ochronę danych, nie są intuicyjnym i prostym narzędziem, fakt ten – jak pokazują badania – nie odstrasza ani nie nastraja negatywnie użytkowników. Większość respondentów potwierdziło swoją pewność co do tego, że ich ustawienia prywatności działają dokładnie tak, jak tego od nich oczekują.

Badania dowodzą również, że mimo być może nieuzasadnionego zaufania do opcji prywatności, tak naprawdę niewielu internautów doświadczyło nieprzyjemności w social mediach z powodu ich złej konfiguracji. Jedynie 7 proc. respondentów wpadło w kłopoty w szkole lub w pracy, które wynikały z aktywności w serwisach społecznościowych. Jednak większa już grupa stwierdziła, że np. ich wpisy były widoczne przez „postronnych użytkowników”, którzy nie byli do tego uprawnieni. Jak podkreśla eMarketer, problem ten jest związany właśnie z nieprzejrzystymi zasadami zarządzania swoimi danymi w części serwisów społecznościowych.

Fot: eMarketer.com

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail