reklama
Redakcja obu serwisów wytypowała 10 stron, które następnie zostały poddane ocenie ekspertów. Każdy startup został poddany analizie pod kątem czterech kryteriów (wagi poszczególnych kryteriów w nawiasie): pomysł (0,25), wykonanie (0,3), grafikę (0,15) oraz model biznesowy (0,3). Za każdy z nich ekspert mógł przyznać od 1do 10 punktów, a ostateczna ocena jest średnią ważoną poszczególnych not cząstkowych.
Każdy z oceniających specjalistów stworzył swój własny ranking, na postawie którego zostało stworzone ostateczne zestawienie 10 najlepszych projektów internetowych roku 2010. Niejednokrotnie zdanie ekspertów różniły się, czasem zdecydowanie. Z ich poszczególnymi komentarzami można zapoznać się na stronie www.banker.pl.
Zwycięzcą tegorocznego rankingu został projekt CityDeal.pl, czyli portal zakupów grupowych umożliwiający kupno towaru bądź usług po promocyjnej cenie. Jego twórcy w niecały miesiąc od startu sprzedali witrynę globalnemu gigantowi zakupów grupowych – Groupon. Tuż za nim w zestawieniu znalazł się Zubibu.com, tj. aplikacja umożliwia właścicielom e-sklepów tworzenie mobilnych sklepów internetowych. Zibubu zajął także pierwsze miejsce (nagroda publiczności) na wrześniowej konferencji E-nnovation w Poznaniu. Pierwszą trójkę zamyka zestaw programów wspomagających zarządzanie firmą Smartupz.com. Jest to jedyny polski startup, który zakwalifikował się do londyńskiej wersji konkursu Mini Seedcamp w minionym roku.
Poniżej prezentujemy ranking. Nota jest średnią arytmetyczną ocen (średnich ważonych) danego projektu przez poszczególnych ekspertów.
Wszystkie projekty dopiero zaczynają swoja karierę na polskim rynku internetowym. O tym, czy mają one szansę osiągnąć sukces, przekonamy się już wkrótce.
Zgadzacie się z tymi typami? Które z projektów Waszym zdaniem zasługują na wyróżnienie?