reklama
Klient: Crunchips
Agencja: Eskadra Opcom
Brief
Crunchips chce dołączyć do społeczności Facebooka w swoim stylu: imprezowo.
Założeniem kampanii było zaangażowanie konsumentów w dialog marka – konsument. W celu zwiększenia dotarcia do grupy docelowej agencja wykorzystała media społecznościowe i postawiła na atrakcyjne imprezowe treści generowane przez fanów Crunchipsa.
Grupę docelową stanowili „fashion followers”, czyli młodzi, ambitni, ciekawi świata. Kim są „naśladowcy mody”? To:
- 16-29 lat
- zależy im, żeby nadążać za nowymi trendami i modą
- uważają, że dobra marka nadaje osobie styl
- lubią być na czasie
- zależy im, aby inni ich podziwiali
- lubią poznawać atrakcyjnych mężczyzn/ atrakcyjne kobiety
- kosmopolici
- lubią się dobrze bawić i cenią sobie poczucie humoru
Kampania miała także zwiększyć świadomości top-of-mind o 25% oraz imprezowy wizerunek marki (Crunchips to najlepsze chipsy na imprezę).
Idea
Pomysł: niech fani Crunchips ułożą słowa imprezowej piosenki Hola Biba, a zaśpiewa je ktoś, kto w Internecie ma miliony odsłon domówkach i respekt na wszystkich domowych imprezach – Letni Chamski Podryw!
Poziom imprezowości wersów nakręcać będzie oczywiście sam Crunchips, podkręcający kreatywność i wenę zestawami dla najlepszych tekściarzy. A gotowa piosenka, bez dodatkowych kosztów, pozwoli wyjść z akcją poza Facebook.
Realizacja
Agencja przyjęła zasadę: minimalny próg wejścia, maksimum zabawy.
Codziennie do specjalnie stworzonej aplikacji konkursowej dodawane były trzy nowe słowa, z którymi fani Crunchipsa układali tłuściutkie rymy i walczyli o paczki pełne Crunchipsów. Na podstawie wszystkich dodanych rymów zespół Letni Chamski Podryw ułożył i wykonał imprezową piosenkę.
Główną nagrodą w kampanii był „fejm”, czyli własny wers w nowej piosence Letniego Chamskiego Podrywu i Crunchips. Dzięki temu uczestnicy skupili się całkowicie na imprezowym świecie marki i uniknęliśmy napływu sztucznych fanów zainteresowanych wyłącznie nagrodami.
Rola agencji ograniczyła się do sprawnego połączenia trzech żywiołów: Crunchipsa, Letniego Chamskiego Podrywu i fanów. Agencja posłużyła się tym, co dla nich wspólne: specyficznym językiem, humorem, luzem, i oczywiście – imprezowością.
Działania wspierała kampania reklamowa hulająca na Facebooku (Poll Ad, Like Ad). Z poziomu reklamy do profilu marki dołączył 1500 fanów. Total engagement wyniósł 13 000, wszystkie formy reklamowe wygenerowały 1 000 000 odsłon organicznych i prawie 4 000 organicznych kliknięć.
Efekty
Od 16 września do 29 października 2010 agencji udało się zyskać:
- ponad 4 tysiące zgłoszonych wersów
- ponad 12 tys. nowych fanów
- wpisy na forach hip hopowych, rozsyłanie mp3
- i wyjątkowa piosenka – na zawsze! Odsłuchana dotąd ponad 250 000 razy.
Follow up
Kolejnym etapem było tzw. afterparty. Tym razem próg wejścia był wysoki: stworzenie teledysku do piosenki „Hola Biba”, jednak celem nie była ilość zgłoszeń lecz wzrost popularności piosenki oraz wzmocnienie autentyczności marki – czyli klipy stworzone przez fanów Crunchips dla piosenki ze słowami fanów Crunchips.
Zwycięski teledysk został wybrany przez jury, jednak Crunchips postanowił nagrodzić każdego twórcę imprezowym zapasem chipsów.
W sumie na YouTubie teledyski fanów zanotowały ponad 250 tysięcy odsłon a liczba ta stale się zwiększa. Komentarze są entuzjastyczne, słowa piosenki są cytowane.
Podsumowanie
Wykorzystanie w kampanii nagrody w postaci udziału w tworzeniu piosenki spowodowało, ze fani skupili się na zabawie a nie rywalizowali o materialne nagrody. Wzmocniono wizerunek marki, jako idealnej na imprezę, wyluzowanej. Szybki wzrost popularności piosenki sprawił, że agencja postanowiła iść o krok dalej i poprosiliśmy fanów o nakręcenie teledysku.
W efekcie powstało wideo, które w ciągu miesiąca zgromadziło ponad 50 tysięcy wyświetleń w serwisie YouTube bez wsparcia mediowego, a także trafiło na stronę główną popularnego serwisu JoeMonster. Nie wiemy ile dokładnie było pobrań mp3 „Hola Biba”, jednak linki do piosenki pojawiły się w wielu popularnych portalach typu wrzuta.pl.