reklama
Raport opublikowany przez TheNextWeb.com wskazuje, że w 9 z 13 krajów azjatyckich najpopularniejszym portalem społecznościowym jest Facebook. W Chinach i Korei Południowej najsilniejszą pozycję mają jednak lokalne serwisy, odpowiednio Renren i Cyworld. Z kolei Japończycy najchętniej korzystają z Twittera. Zaliczane do grupy krajów anglosaskich Australia i Nowa Zelandia to, co oczywiste, poletko Facebooka.
Inne dane, dotyczące celów korzystania z social mediów, wskazują, że niewielu Chińczyków i Hindusów zamieszcza na portalach swoje zdjęcia. Ci pierwsi są wielkimi fanami internetowych filmów wideo (63% użytkowników), ci drudzy skupiają się na budowaniu sieci znajomych w Internecie (71%). Najbardziej „wszechstronni” w sieci wydają się być mieszkańcy Singapuru i Australii, którzy obok wymienionych sposobów aktywności, w podobnym stopniu używają mediów społecznościowych do wyszukiwania informacji oraz pisania własnych blogów.
Poniżej infografika przedstawiająca rynek social mediów w krajach Azji i Pacyfiku: