X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Firmy farmaceutyczne kontra nowa polityka Facebooka

Firmy farmaceutyczne kontra nowa polityka Facebooka

Pacjenci często traktują Internet jako nieocenione źródło informacji na temat leków czy kuracji. Jednym ze sposobów na zasięgnięcie wiedzy mogłoby być m.in. wejście na facebookową stronę producenta danego leku i zasięgnięcie porady co do jego stosowania. Mogłoby, gdyby nie fakt, że korporacje farmaceutyczne jak dotychczas nie były skłonne do tego, by zezwalać użytkownikom na zamieszczanie komentarzy na swoich fan page’ach. Było to możliwe poprzez wystosowanie żądania o wyłączenie tej opcji. Wraz z nową polityką Facebooka w tej kwestii, sytuacja ulegnie zasadniczej zmianie.

Przedstawiciele portalu w mailu wysłanym do firm farmaceutycznych ogłosili, że nie będzie już możliwości wyłączenia opcji komentowania na firmowym koncie. Trzeba wszakże zaznaczyć, że dotyczy to wyłącznie producentów leków dostępnych bez recepty. To i tak spora zmiana. „Uważamy, że te zmiany wspierają spójność usługi Facebook Pages i zachęcają do prowadzenia dialogu między ludzi z przedstawicielami biznesu” – czytamy w oświadczeniu Facebooka. Konta, na których do tej pory nie było możliwości komentowania, mogą zachować dotychczasowe ustawienia do 15. sierpnia.

Komentatorzy zwracają uwagę, że ujednolicenie zasad jest krokiem w dobrą stronę, gdyż pozbawia firmy farmaceutyczne nie do końca uzasadnionego przywileju. Co więcej, brak komunikacji z klientami mógł być postrzegany jako przejaw tego, że dany producent czy, ściślej, lek nie jest godny zaufania. Zmiany niewątpliwie wpłyną na zmianę podejścia do social mediów specjalistów od marketingu w korporacjach z tego sektora.

Warto zauważyć, że ta swoista nieufność branży farmaceutycznej do mediów społecznościowych to poniekąd pokłosie opieszałości Amerykańskiej Agencji ds. Żywności i Leków (FDA), która w dalszym ciągu, pomimo silnej presji, nie wystosowała zaleceń dotyczących działań producentów leków w świecie social mediów, sposobu komunikacji z pacjentami. Skutkuje to tym, że firmy tak naprawdę nie wiedzą, co jest dozwolone a co nie.

Źródło: clickz.com

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail