X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Szukasz pracy? Dbaj o swój wizerunek w mediach społecznościowych

Szukasz pracy? Dbaj o swój wizerunek w mediach społecznościowych

reklama


Badanie przeprowadzono wśród ponad 13 tysięcy pracowników w 29 krajach. Wyniki świadczą o tym, że portale społecznościowe mają coraz większy wpływ na rynek pracy – są nieocenionym źródłem wiedzy o pracodawcach, opinii na ich temat, a jednocześnie mogą być pomocne przy kreowaniu wizerunku profesjonalnego pracownika.

Jak się okazuje, 2/3 badanych przez Instytut Badawczy Randstad pracowników w Polsce posiada przynajmniej jedno konto na którymś z portali społecznościowych. Wynik ten nie odbiega od średniej w krajach, gdzie przeprowadzono sondaż. Są jednak wyjątki od normy – w Chinach i Indiach ten odsetek wynosi 90%, a w Chile aż 92%. Jak przekonuje Agnieszka Bulik, członek zarządu Randstad, duże wykorzystanie tego typu portali ma miejsce przede wszystkim w krajach o wyraźnym udziale młodych pracowników. Na przeciwległym biegunie stawki znalazła się Japonia (43%).

Profil w społeczności to cenne źródło wiedzy…

Ponad połowa (54%) ankietowanych jest zdania, że portale społecznościowe mogą być pomocne przy poszukiwaniu pracy – służą jako źródła informacji o potencjalnych pracodawcach, a jednocześnie dają pojęcie o tym, jaką opinią cieszy się firma.

Respondenci są również świadomi tego, że przełożeni w pracy mogą obserwować ich prywatne profile (67%). Pomimo tego, aż 89% badanych utrzymuje, że media społecznościowe służą im jedynie w celach czysto prywatnych. Konta na tego typu portalach jako swoiste portfolio traktuje nieco ponad 1/3 pracowników.

…i potencjalne korzyści dla kariery

Pomimo powszechnej świadomości tego, że aktywne korzystanie z Facebooka czy Twittera pochłania mnóstwo czasu, ponad połowa ankietowanych przyznaje, że pracodawcy umożliwiają im dostęp do portali społecznościowych w trakcie pracy. Jak się jednak okazuje, 2/3 badanych jest zdania, że nie koliduje to z obowiązkami zawodowymi, a aż 40% przekonuje, że obecność w tego typu mediach przynosi wymierne korzyści w karierze.

Wnioski nasuwają się same – wpływ mediów społecznościowych na rynek pracy jest coraz większy, a biorąc pod uwagę ich ciągły rozwój, ta tendencja będzie się utrzymywać. Maura Merson, ekspert Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych oraz redaktorka portalu bezrobocie.org.pl, zauważa: – Media społeczne dają ogromne możliwości pracodawcom i pracownikom, lecz również niosą za sobą pewne ograniczenia, a nawet zagrożenia. Wizerunek firm zależy już nie tylko od tego, w jaki sposób firma prezentuje się klientom, lecz także od tego, co widać na profilach społecznościowych jej pracowników.. Dodaje jednak, że ów potencjał w dalszym ciągu nie jest wykorzystywany przez pracodawców.

Zapewne sytuacja ulegnie zmianie w niedalekiej przyszłości wraz z rozwojem tej formy komunikacji w naszym kraju. Potwierdzają to dane serwisu Socialbakers.com, wskazujące wzrost liczby zarejestrowanych w Polsce kont na Facebooku na przełomie listopada i grudnia 2010 roku o 11,4%. Obecnie ich ilość szacowana jest na ponad 6 milionów, z czego do osób powyżej 25 roku życia należy 40%.

Badanie przeprowadzone przez Instytut Badawczy Randstad objęto 13 tys. pracowników z 29 krajów na pięciu kontynentach.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail