reklama
Z sondażu przeprowadzonego przez PBI wynika, że aż 63 procent osób korzystających z internetu czerpie inspiracje do przygotowywania dań z sieci. Dopiero w dalszej kolejności sięgają do innych źródeł informacji rad znajomych (51 proc.), książek kucharskich (31 proc.), gazet (23 proc.) czy telewizji (14 proc.).
– Z naszego sondażu wynika, że najważniejszym kryterium wyboru przepisu jest dostępność w domu odpowiednich składników do przyrządzenia dania – mówi Hanna Zaczkiewicz, specjalista ds. badań w PBI.
Szukając przepisów internauci najchętniej wykorzystują Google i inne wyszukiwarki (84 proc.) w drugiej kolejności zaś korzystają z serwisów i blogów kulinarnych (54 proc.).
Wzrost zainteresowania tematyką kulinarną zaobserwować można także w wynikach badania Megapanel PBI/Gemius. W ciągu 5 lat liczba użytkowników serwisów kulinarnych wzrosła z niespełna 1 miliona do prawie 5 milionów, a zasięg wśród internautów wzrósł z 8 procent do 26 procent. Oznacza to, że kulinarnych inspiracji w internecie poszukuje obecnie co piąty polski internauta.
Pobierz raport: “Internetowe serwisy kulinarne” [PDF, 6 MB]
Stopka metodologiczna:
Dane w raporcie pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius oraz z sondażu zrealizowanego przez PBI we wrześniu 2011 roku na próbie 510 internautów w wieku 18-54 lata (Omnibus Online IMAS International). Pełna informacja metodologiczna znajduje się w raporcie.