X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Wrzesień na Facebooku: Demotywatory na szczycie

Wrzesień na Facebooku: Demotywatory na szczycie

Kilkanaście dni temu opublikowaliśmy raport obejmujący zaangażowanie w sierpniu, który wskazywał na spore zaangażowanie facebookowiczów na fan page’ach z szeroko pojętej kategorii „sport”. Tym razem ta tendencja jest zachowana, co nie znaczy, że w porównaniu do poprzedniego miesiąca nie odnotowano żadnych zmian.

We wrześniu jeszcze wzrosły, i tak już doskonałe, notowania profilu popularnego serwisu Demotywatory, który „zluzował” na pierwszym miejscu fan page Roberta M. Na najniższym stopniu podium znalazł się Kwejk.

fot.: Interactive Research Center

Robert M. pozostaje jednak najpopularniejszym celebrytą na Facebooku, wyraźnie wyprzedzając tak znane osobistości jak choćby Pezet, Czesław Mozil czy Kuba Wojewódzki.

fot.: Interactive Research Center

Ponownie wysoką aktywnością mogą pochwalić się fan page klubów sportowych, np. Legii Warszawa, Lecha Poznań czy PGE Skry Bełchatów. Dystansują rywali zarówno jeśli idzie o liczbę interakcji, jak również o ilość zaangażowanych fanów.

fot.: Interactive Research Center

Wewnątrz kategorii „kluby sportowe” trzeba odnotować wyraźny spadek aktywności fanów Wisły Kraków, co trzeba wiązać zapewne z niepowodzeniami w Lidze Europejskiej i Ekstraklasie. Czołową „10”, podobnie jak ostatnio stanowi 9 klubów piłkarskich i siatkarska Skra Bełchatów, której notowania wyraźnie wzrosły, zapewne z uwagi na start siatkarskiej Plus Ligi.

fot.: Interactive Research Center

A jak wygląda czołówka najpopularniejszych fan page z branży Fast Moving Consumer Goods? Pod względem współczynnika zaangażowania najlepiej wypadł Hochland, z kolei marka Kasia zdystansowała konkurencję jeśli chodzi o udział aktywności przypadający na jednego fana. Wśród 10 czołowych stron liczbą fanów wszystkich pobił Knorr i jego Gorący Kubek.

fot.: Interactive Research Center

Polecamy też zapoznać się z zestawieniami banków, alkoholi, programów i seriali telewizyjnych (świetne notowania emitowanego przez TVP show „The Voice of Poland”) czy też kosmetyków.

Twórcy badania pokusili się również o sprawdzenie aktywności naszych południowych sąsiadów, Czechów i Słowaków, oraz mieszkańców Węgier i Rumunii. W Czechach najbardziej angażujące wśród marek są te z branży motoryzacyjnej, a najlepiej z nich wypada, oczywiście, rodzima Skoda. Nieźle stoją też akcje marek z branży kosmetycznej (Avon i Garnier). Na Słowacji wygląda to podobnie, choć na szczycie jest marka kosmetyczna – Garnier. Również Rumuni najbardziej angażują się na stronach marek motoryzacyjnych (Ford, Dacia, BMW) i kosmetycznych (Lenor Parfumelle, Bioderma, Oriflame). Na Węgrzech jest inaczej – tutaj najbardziej angażują marki związane z szeroko pojętym parentingiem (Brendon, Babanet).

fot.: Interactive Research Center

Przypomnijmy, że IRCenter w swoich badaniach uwzględnia te fan page, których posty znalazły się wśród 2500 o najwyższym współczynniku Post Quality.

Zachęcamy do zapoznania się z pełnym raportem, dostępnym pod poniższym adresem: Facebook trends – 092011

W ramach porównania, polecamy przejrzeć również poprzedni: Facebook trends-082011

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail