X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Ściana wstydu: największe wpadki Facebooka

Ściana wstydu: największe wpadki Facebookafot.: Bob Fornal/cc/flickr.com

reklama


Napoleon powiedział, że tylko ten nie popełnia błędów, kto nic nie robi. Facebookowi, który zrewolucjonizował internet i stał się największym portalem społecznościowym na świecie, nie można zarzucić bierności, ale można mu wytknąć potknięcia. Oto lista największych niewypałów wprowadzonych w serwisie Facebook:

1. Problemy z prywatnością

Autorzy wytykają portalowi słabe zabezpieczenia prywatności oraz wypominają wpadkę Zuckerberga, kiedy sam przyznał, że nie rozumie, czemu użytkownicy udostępniają mu swoje dane.

2. Częste zmiany

Facebookowi wypomniano również  częste zmiany interfejsu pomimo tego, iż większość użytkowników nie jest z nich  zadowolona. Za najgorsze innowacje uznano Timeline oraz Sidebar.

3. Faceboook Deals

Facebookowi nie udało się wprowadzić usługi podobnej do tych, jakie oferują serwisy zakupów grupowych.

4. Facebook Gifts

Wirtualne płatne prezenty w formie grafiki, które można było przesłać znajomemu znikły w 2010 r.

5. Facebook Lite

“Lżejsza” wersja Facebooka skierowana do posiadaczy wolniejszego łącza była dostępna tylko przez 8 miesięcy.

6. FMBL

Nowa wersja języka HTML wprowadzona przez Facebooka nie zdała egzaminu.

7. iPad

Aplikacja Facebooka na iPada została uznana za mało innowacyjną.

8. Facebook Messages

Przedwczesna zapowiedź śmierci tradycyjnego e-maila.

9. Facebook Places

Usługa miała umożliwić zlokalizowanie każdego użytkownika. Facebook zrezygnował z niej na rzecz usługi umożliwiającej ustalenie lokalizacji zawartej w postach i na zdjęciach.

10. Awaria

23.10.2010 Facebook przestał działać na kilka godzin.

11. Funkcje służące do grupowania znajomych

Twórcy zestawienia twierdzą, że nikt ich nie używa.

12. Rezygnacja Goldman Sachs

Bank inwestycyjny wycenił Facebooka na 50 mld dol. i złożył ofertę sprzedaży udziałów  wybranym amerykańskim inwestorom. Niestety bardzo szybko wycofał się z tego przedsięwzięcia. Oficjalnym powodem zmiany decyzji było zbyt duże zainteresowanie mediów.

13. Straty Facebooka

Jak podaje  WordStream w pierwszym kwartale 2011 r. zysk Facebooka był o 25% mniejszy niż zakładano.

14. Ucieczka użytkowników

W czerwcu 2011 r. Facebook stracił 6 mln aktywnych fanów w USA.

Infografika przedstawia największe wpadki oraz błędy Facebooka, źródło: http://www.wordstream.com/articles/facebook-failures

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail