reklama
Napoleon powiedział, że tylko ten nie popełnia błędów, kto nic nie robi. Facebookowi, który zrewolucjonizował internet i stał się największym portalem społecznościowym na świecie, nie można zarzucić bierności, ale można mu wytknąć potknięcia. Oto lista największych niewypałów wprowadzonych w serwisie Facebook:
1. Problemy z prywatnością
Autorzy wytykają portalowi słabe zabezpieczenia prywatności oraz wypominają wpadkę Zuckerberga, kiedy sam przyznał, że nie rozumie, czemu użytkownicy udostępniają mu swoje dane.
2. Częste zmiany
Facebookowi wypomniano również częste zmiany interfejsu pomimo tego, iż większość użytkowników nie jest z nich zadowolona. Za najgorsze innowacje uznano Timeline oraz Sidebar.
3. Faceboook Deals
Facebookowi nie udało się wprowadzić usługi podobnej do tych, jakie oferują serwisy zakupów grupowych.
4. Facebook Gifts
Wirtualne płatne prezenty w formie grafiki, które można było przesłać znajomemu znikły w 2010 r.
5. Facebook Lite
“Lżejsza” wersja Facebooka skierowana do posiadaczy wolniejszego łącza była dostępna tylko przez 8 miesięcy.
6. FMBL
Nowa wersja języka HTML wprowadzona przez Facebooka nie zdała egzaminu.
7. iPad
Aplikacja Facebooka na iPada została uznana za mało innowacyjną.
8. Facebook Messages
Przedwczesna zapowiedź śmierci tradycyjnego e-maila.
9. Facebook Places
Usługa miała umożliwić zlokalizowanie każdego użytkownika. Facebook zrezygnował z niej na rzecz usługi umożliwiającej ustalenie lokalizacji zawartej w postach i na zdjęciach.
10. Awaria
23.10.2010 Facebook przestał działać na kilka godzin.
11. Funkcje służące do grupowania znajomych
Twórcy zestawienia twierdzą, że nikt ich nie używa.
12. Rezygnacja Goldman Sachs
Bank inwestycyjny wycenił Facebooka na 50 mld dol. i złożył ofertę sprzedaży udziałów wybranym amerykańskim inwestorom. Niestety bardzo szybko wycofał się z tego przedsięwzięcia. Oficjalnym powodem zmiany decyzji było zbyt duże zainteresowanie mediów.
13. Straty Facebooka
Jak podaje WordStream w pierwszym kwartale 2011 r. zysk Facebooka był o 25% mniejszy niż zakładano.
14. Ucieczka użytkowników
W czerwcu 2011 r. Facebook stracił 6 mln aktywnych fanów w USA.