![Telewizja i Internet doskonale się uzupełniają Telewizja i Internet doskonale się uzupełniają](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F12%2Ftelewizor-laptop-jednoczesne-korzystanie-Collin-Anderson-cc-flickr2.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Według najnowszego badania IAB Polska, obejrzenie reklamy na danym kanale to tylko część sukcesu marki, bo to właśnie w Internecie decyduje się czy ludzie chcą wchodzić z nią w interakcje i zachęcać do tego znajomych.
Badanie skupione jest wokół konsumpcji Internetu i telewizji. Twórcy poszukiwali odpowiedzi m.in. na pytanie o to jak wygląda “współpraca” między obydwoma mediami, zwłaszcza na polu marketingu. Podzielone było na 2 etapy: etnograficzne badanie jakościowe, realizowane w domu konsumentów oraz badanie ilościowe w postaci ankiety internetowej. Na jakie ciekawe dane możemy natrafić w raporcie?
TV i Internet nieodłączne, bo zaspokajają podobne potrzeby
Prawie połowa oglądających regularnie telewizję (na potrzeby badania nazwanych „ekranożercami”) korzysta przy tym jednocześnie z Internetu kilka razy w tygodniu. Tylko jedna trzecia nie robi tego w ogóle. Z kolei jeśli chodzi o internautów, ponad połowa z nich jest w zasięgu wszystkich mediów (TV, radio, prasa) kilka razy w tygodniu, z czego najczęściej jest to, oczywiście, telewizja (85%). 52% ankietowanych internautów codziennie korzysta jednocześnie z Internetu i telewizji.
fot.: IAB Polska
![](http://socialpress.pl/wp-content/plugins/a3-lazy-load/assets/images/lazy_placeholder.gif)