X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Czas żegnać stare profile, Timeline dla wszystkich

Czas żegnać stare profile, Timeline dla wszystkich

reklama


Kontroluj swoją aktywność

To nie koniec wieści od Facebooka. Użytkownicy otrzymali właśnie dostęp do „Dziennika aktywności”. Wystarczy wejść na swój profil i kliknąć w okno znajdujące się tuż pod zdjęciem w tle. Każdy użytkownik ma dostęp wyłącznie do swojego Dziennika. Co tam znajdziemy? Naszą aktywność każdego dnia, czyli wszystkie posty, „lajki” i komentarze, jak również zdjęcia czy dodanie nowych znajomych. W Dzienniku natrafimy również na dwa rozwijane menu, o podobnych funkcjach jak te, które znajdujemy przy postach na „Osi czasu”. Krótko mówiąc, otrzymaliśmy panel kontrolny naszej aktywności na Facebooku.

fot.: Facebook.com

Dziennik umożliwia również przeszukiwanie starej aktywności dzięki wielu filtrom. Jeśli więc chcemy znaleźć wyłącznie nasze lajki będzie można to zrobić zaznaczając tę zakładkę w rozwijanym menu w prawym górnym rogu Dziennika. Więcej o tym jak korzystać z tej funkcji dowiecie się tutaj.

fot.: Facebook.com

Ruszyły aplikacje Open Graph

A skoro już jesteśmy przy Timeline należy jeszcze wspomnieć o poruszeniu w sprawie działu „Aplikacje”. Niedawno pojawiać zaczęły się informacje o kolejnych aplikacjach, które będą mogły działać w formie Open Graph. Wśród nich m.in. te stworzone przez eBay, Living Social, TicketMastera. Pełną listę obecnie dostępnych znajdziecie tutaj.

fot.: Facebook.com

Jednocześnie, Facebook zastrzega, że funkcja Open Graph cały czas jest w fazie beta. Oczywiście wprowadzono również kilka wskazówek dla deweloperów, którzy będą chcieli tworzyć tego typu aplikacje. Mają one być:

  • Proste – odnosi się to m.in. do sekwencji słów jakie będą się wyświetlały przy informacji o korzystaniu przez facebookowicza z danej aplikacji (np. X słucha Y, Z przeczytał W)
  • Autentyczne – wygląd grafiki musi być powiązany z określoną aktywnością podjętą przez użytkownika (przeczytanie książki, przesłuchanie piosenki, obejrzenie filmu)
  • „Nie-spamowe” – muszą przestrzegać regulaminu Facebooka odnoszącego się do udostępnianych treści. Oznacza to m.in. że nie mogą „nagabywać” użytkowników niespodziewanymi postami.

Pages: 1 2

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail