X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Na Facebooku interesują nas aktualności, znacznie rzadziej korzystamy z aplikacji

Na Facebooku interesują nas aktualności, znacznie rzadziej korzystamy z aplikacji

Raport przygotowany przez comScore i Buddy Media przynosi kilka obserwacji i wskazówek dla detalistów dotyczących działalności w social mediach. Jak więc korzystają z Facebooka i jemu podobnych, by zwiększyć zainteresowanie klientów?

Niektórzy starają się stosować tzw. crowdsourcing, czyli szukać inspiracji czy wiedzy o produktach bezpośrednio u fanów. Mogą tu w grę wchodzić różnego rodzaju konkursy czy ankiety. Popularne jest również stosowanie systemu rekomendacyjnego. W ten sposób można dotrzeć do znajomych dotychczasowych klientów. Oczywiście nie da się pominąć różnego rodzaju promocji, voucherów, często dotyczących jednego konkretnego dnia. Tak jest w przypadku USA i tzw. „Black Friday”, czyli pierwszego piątku po Święcie Dziękczynienia. Wówczas większość sklepów otwierana jest bardzo wcześnie, aby przyjąć tysiące klientów łaknących sporych obniżek cen towarów. Przykład Lexusa pokazuje z kolei, że można starać się o zainteresowanie klientów również akcjami charytatywnymi promowanymi w social mediach.

Warto wszakże pamiętać, że największą ilość czasu facebookowicze spędzają na przeglądaniu „Aktualności”. Toteż fanów należy starać się angażować wartościowym contentem, który zachęci ich do interakcji, bowiem w ten sposób najłatwiej przyciągnąć ich uwagę. Dzięki takiemu podejściu teoretycznie łatwiej też dotrzeć do znajomych osób, które już są fanami danej marki. Korzystanie z narzędzi i aplikacji stanowi z kolei jedynie 10% całkowitego czasu spędzanego na Facebooku, może więc więc okazać, że cały trud przy ich tworzeniu pójdzie na marne (choć oczywiście nie musi tak być).

fot.: comScore/Buddy Media

Stosując strategie socialmediowe warto jednocześnie pamiętać, że grupy, do których marka czy sklep chcą dotrzeć mogą znacznie różnić się od tych, którzy faktycznie są klientami. Dobrze obrazuje to przypadek Starbucksa. Prawie jedną trzecią fanów na Facebooku stanowi najmłodsza grupa użytkowników (18-24 lata), podczas gdy w ogólnej liczbie klientów sieci stanowią już tylko 1/5. W przypadku starszych grup wiekowych większy odsetek jest klientów niż fanów. Oczywiście może to wynikać z tego, że wśród starszych ludzi Facebook, czy może Internet w ogóle ma jednak nieco mniejszy współczynnik penetracji.

fot.: comScore/Buddy Media

Koniec listopada to w USA czas Święta Dziękczynienia i następującego po nim, wspomnianego już, „Black Friday”. Wówczas handlowcy prześcigają się w kuszeniu klientów promocjami i obniżkami. Kto radził sobie najlepiej w Internecie? Oczywiście ten, dla którego Internet stanowi „królestwo”. Stronę Amazona odwiedziła wówczas ponad ¼ całkowitej liczby internautów, 2/3 fanów sklepu i ponad 36% znajomych tychże fanów. Wyraźnie słabiej radziły sobie BestBuy, Target i Walmart.

fot.: comScore/Buddy Media

Pełen raport dostępny jest pod poniższym linkiem:
Buddy Media DLD Keynote: How Social Media Influences Consumer Behavior

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail