reklama
Raport opublikowany przez Pew Research Center dowodzi, że użytkownicy social mediów coraz większą wagę przykładają do prywatności i dbania o odpowiednią reputację.
Spośród ankietowanych internautów 63% posiada profil na portalu społecznościowym. W tej grupie ponad połowa (58%) ma bardzo restrykcyjne ustawienia prywatności. Ci użytkownicy udostępniają wszystkie informacje na swój temat wyłącznie znajomym. 19% użytkowników rozszerza ten krąg o znajomych swoich znajomych. Niemal tyle samo (20%) użytkowników posiada profile w pełni publiczne. Co więcej, niektórzy użytkownicy idą jeszcze dalej. Spośród tych, którzy mają profil choć częściowo prywatny (czyli pierwsze 2 grupy) aż 26% ogranicza dostęp do części informacji niektórym znajomym.
Kobiety wykazują większą dbałość o swoją prywatność
Zauważalna jest również znacznie większa dbałość o prywatność wśród kobiet. Aż 67% pań posiada w pełni prywatny profil, podczas gdy wśród mężczyzn ta grupa stanowi mniej niż połowę (48%). Te wyniki zdają się korespondować z niedawno opisywanym przez nas badaniem firmy uSamp.
Wyniki badania ujawniają również pewne problemy jakie użytkownicy mediów społecznościowych napotykają przy kontrolowaniu ustawień prywatności. Prawie połowa (48%) użytkowników deklaruje, że zarządzanie tymi ustawieniami jest dla nich „dosyć trudne”. Jednakże tylko 2% zadeklarowało, że ma z tym spore problemy. Z drugiej strony, druga połowa korzystających z social media nie ma żadnych kłopotów z zarządzaniem ustawieniami prywatności.
Rośnie liczba użytkowników, którzy dokonują “korekt” na liście znajomych
Coraz większa dbałość o prywatność w mediach społecznościowych znajduje ujście również w innych działaniach. Jednym z nich jest usuwanie innych z grona znajomych. W 2009 roku przyznało się do tego 56% użytkowników, w minionym roku było to już 63%.
Pages: 1 2