X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Dbanie o reputację w mediach społecznościowych coraz powszechniejsze

Dbanie o reputację w mediach społecznościowych coraz powszechniejsze

reklama


Raport opublikowany przez Pew Research Center dowodzi, że użytkownicy social mediów coraz większą wagę przykładają do prywatności i dbania o odpowiednią reputację.

Spośród ankietowanych internautów 63% posiada profil na portalu społecznościowym. W tej grupie ponad połowa (58%) ma bardzo restrykcyjne ustawienia prywatności. Ci użytkownicy udostępniają wszystkie informacje na swój temat wyłącznie znajomym. 19% użytkowników rozszerza ten krąg o znajomych swoich znajomych. Niemal tyle samo (20%) użytkowników posiada profile w pełni publiczne. Co więcej, niektórzy użytkownicy idą jeszcze dalej. Spośród tych, którzy mają profil choć częściowo prywatny (czyli pierwsze 2 grupy) aż 26% ogranicza dostęp do części informacji niektórym znajomym.

Kobiety wykazują większą dbałość o swoją prywatność

Zauważalna jest również znacznie większa dbałość o prywatność wśród kobiet. Aż 67% pań posiada w pełni prywatny profil, podczas gdy wśród mężczyzn ta grupa stanowi mniej niż połowę (48%). Te wyniki zdają się korespondować z niedawno opisywanym przez nas badaniem firmy uSamp.

Rodzaje ustawień prywatności profilu preferowane przez kobiety i mężczyzn / fot.: PewResearch.org

Wyniki badania ujawniają również pewne problemy jakie użytkownicy mediów społecznościowych napotykają przy kontrolowaniu ustawień prywatności. Prawie połowa (48%) użytkowników deklaruje, że zarządzanie tymi ustawieniami jest dla nich „dosyć trudne”. Jednakże tylko 2% zadeklarowało, że ma z tym spore problemy. Z drugiej strony, druga połowa korzystających z social media nie ma żadnych kłopotów z zarządzaniem ustawieniami prywatności.

Rośnie liczba użytkowników, którzy dokonują “korekt” na liście znajomych

Coraz większa dbałość o prywatność w mediach społecznościowych znajduje ujście również w innych działaniach. Jednym z nich jest usuwanie innych z grona znajomych. W 2009 roku przyznało się do tego 56% użytkowników, w minionym roku było to już 63%.

Użytkownicy social mediów coraz częściej usuwają inne osoby z grona znajomych, kasują komentarze i znaczniki na zdjęciach / fot.: PewResearch.org

Pages: 1 2

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail