X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Mężczyźni bardziej wylewni w social mediach, ale kobiety chętniej podają nazwy ulubionych marek

Mężczyźni bardziej wylewni w social mediach, ale kobiety chętniej podają nazwy ulubionych marek

reklama


Firma badawcza uSamp przeprowadziła ankietę wśród sześciuset Brytyjczyków. Pytania dotyczyły korzystania z social mediów i informacji, które respondenci są skłonni udostępniać na portalach społecznościowych.

Najpopularniejszymi serwisami okazały się być rzecz jasna Facebook (prawie 83%), YouTube (50%) i Twitter (34,5%). Zaskoczeniem może być, że stosunkowo duża ilość internautów (22,5%) korzysta jeszcze z MySpace.

Zdecydowana większość pytanych nie widzi problemu w ujawnieniu swojego imienia i nazwiska, za to dużo ostrożniej podchodzili do podania swojego adresu e-mail. W przypadku kobiet jedynie 35% ankietowanych byłoby do tego skłonnych.

Najbardziej chronionymi informacjami okazały się być adres i numer telefonu. Skłonność do udostępnienia tych danych w social mediach zadeklarowało jedynie, odpowiednio, 3% i 4% kobiet. Wśród mężczyzn grupa osób, które nie widziałyby w tym problemu jest nieco większa (6,5% i 11,9%).

Ankietowani nieco chętniej udostępniliby informacje o swojej pensji – 10% mężczyzn i 6% kobiet. Znacznie bardziej skłonni byliby do poprzestania na podaniu swojego stanowiska (63% mężczyzn i 54% kobiet).

Co ciekawe, podanie informacji o swoim aktualnym statusie prywatnym nie stanowiłoby problemy dla prawie 75% respondentów. Dosyć spora grupa ankietowanych byłaby również skłonna ujawnić swoje polityczne i religijne przekonania, ze wskazaniem na te pierwsze.

Charakterystyczne, że w każdym przypadku nieco bardziej skłonni do udostępnienia danej informacji są mężczyźni. Jest wszakże jeden wyjątek, bardzo znamienny zresztą. Chodzi o ujawnianie nazw marek, które się lubi. W tym przypadku prawie 78% kobiet zadeklarowało, że nie widzi w tym problemu (mężczyźni – 74%).

Pages: 1 2

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail