reklama
Nie sposób nie zwrócić uwagi na zdjęcie półnagiej kobiety, która nie dość, że leży w dość wyzywającej pozie, to jeszcze uśmiecha się zachęcająco. Skuteczne przykuwanie uwagi jest bowiem jedną z najmocniejszych stron akcji społecznościowej przygotowanej przez Agencję McCann Worldgroup Helsinki dla fińskiej organizacji walczące z AIDS (Hiv-säätiöHiv-tukikeskusi), która promuje używanie prezerwatyw. Druga zaleta kampanii informacyjnej to poczucie humoru autorów i pomysłowe wykorzystanie znacznika geolokalizacji, który niczym listek figowy zakrywa intymne części ciała kobiety. Intrygujący obraz uzupełnia komentarz po prawej stronie: “Matti Virtanen i 19 innych tu było”. Brzmi dość seksistowsko, ale tylko do czasu, kiedy zobaczymy zdjęcie przeznaczone do przykuwania uwagi kobiet. Tym razem to na półnagim mężczyźnie znalazły się aż 34 “checkin’y”.
To już druga tego typu Fińska kampania organizacji Hiv-säätiöHiv-tukikeskus. Poprzednia, autorstwa Agencji Taivas, odbywała się pod hasłem “Odkrywaj bezpiecznie” (Explore safely), a promowały ją “mapy ciała” – kobiety i mężczyzny. Obie akcje są ciekawymi przykładami wykorzystania potencjału mediów społecznościowych do promocji zdrowia i odpowiedzialnych zachowań seksualnych. W Polsce podobną kampanię prowadzi na Facebooku Polpharma, promując na fan page’u “Seks to zdrowie”, “zdrowe” podejście do seksualności (czytaj więcej: IAB Polska prezentuje najlepsze kampanie społecznościowe na polskim rynku).
Więcej informacji na temat kampanii fińskiej organizacji Hiv-säätiöHiv-tukikeskus można znaleźć na jej fan page’u i w oficjalnym serwisie www (strony w języku fińskim).