reklama
W najnowszym zestawieniu przygotowanym przez PBI i firmę badawczą Gemius S.A. w pierwszej dziesiątce kategorii “Społeczności” prawie bez zmian. Ale tylko pod względem pozycji zajmowanych w rankingu przez najpopularniejsze społecznościowe serwisy internetowe. Chociaż od czasu detronizacji NK.pl we wrześniu ubiegłego roku pierwsze miejsce nadal należy do serwisu Marka Zuckerberga, to koniec ubiegłego roku nie był dla Facebooka zbyt pomyślny. Serwis stracił w grudniu ponad 200 tysięcy użytkowników.
W porównaniu z wynikami z listopada, WordPress.com i Goldenline.pl również odnotowały spadek, Goldenline odwiedziło w grudniu prawie 250 tysięcy użytkowników mniej niż w miesiącu poprzednim. Badoo.com, Wykop.pl i Precyl.pl pozyskały więcej użytkowników niż w listopadzie, a Twitter przeskoczył o jedno miejsce w górę. W kategorii “E-commerce” dużym zaskoczeniem było przejście serwisu euro.com.pl z miejsca 13. na 4. , awans wiązał się ze wzrostem liczby użytkowników strony o ponad milion.
W grudniowym rankingu najpopularniejszych w Polsce stron internetowych pierwsze miejsce zajmuje niezmiennie Google. Tuż za nim YouTube oraz Onet, który stracił w ciągu miesiąca prawie 200 tysięcy użytkowników. Inne portale znajdujące się w czołówce zestawienia, takie jak Grupa Gazeta .pl, Interia.pl czy O2.pl także odnotowują spadek. Nieznacznym wzrostem pochwalić może się Grupa Wirtualna Polska-Orange oraz Grupa Allegro.
W badaniu brano pod uwagę liczbę tzw. “real users” , czyli osób, które dokonały co najmniej jednej odsłony na badanej witrynie w danym miesiącu.
Pełne wyniki badania Megapanel za grudzień 2011 można pobrać ze strony Gemius.pl.
- Paweł Włodarczak
- Grzegorz Miłkowski