X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Zmiany na Facebooku. Sprawdź, co każdy marketer musi wiedzieć

Zmiany na Facebooku. Sprawdź, co każdy marketer musi wiedziećfot. mikekorn/cc/sxc.hu

reklama


Czas na historię

W poprzednim widoku akcent na fan page’u położony był na bieżące informacje, teraz strona ma stanowić zapis historii marki (narracja). Zdecydowanej poprawie uległ dostęp użytkowników do wybranych wpisów z przeszłości.

Użytkownik z poziomu swojej tablicy widzi aktualne treści, wchodząc na stronę marki – powinien zobaczyć coś w rodzaju kroniki działań lub jednorodnej opowieści. Ta rozwiązanie jest szczególnie istotne w przypadku marek posiadających długą, wieloletnią tradycję. Wymaga jednak dużego zaangażowania i nakładów pracy zarówno ze strony content managerów, jak i kreacji. W obu wypadkach są to działania bieżące oraz sam proces wymyślenia, opracowania i realizowania odpowiedniej strategii. Efekt może jednak być piorunujący!

Pomocna w takim organizowaniu treści ma być możliwość dodawania tzw. kamieni milowych marki, czyli zaznaczania na osi czasu ważnych dla niej momentów (najlepiej wzbogaconych o fotografie), np. data powstania, rebranding, wprowadzenie nowych produktów, technologii etc. Wiadomość wygląda tak, jak wyróżnione posty.

Znakomitymi przykładami stworzenia właśnie takiej opowieści są np. strony New York Times czy The Olympic Games. W obu wypadkach na fan page’ach marka zaprezentowana jest na przestrzeni kilkudziesięciu/kilkuset lat. Takie przedstawienie robi ogromne wrażenie i z pewnością na długo jest w stanie zaangażować użytkowników wchodzących na stronę (co za tym idzie – wydłuża się czas, jaki spędzają na fan page’u).

Fot.: Fan page The Olympic Games

Marka jeszcze bliżej

Zmiany w wyglądzie marki mają na celu zbliżenie jej jeszcze bardziej do użytkownika (podobny layout, narracja). Prócz wyróżnionych wcześniej narzędzi marketingowych (custom communication) ma w tym pomóc m.in. wymiana wiadomości prywatnych między stroną a fanami. Dzięki niej użytkownicy mogą kontaktować się bezpośrednio z marką, przy czym marka nie może jako pierwsza wysłać wiadomości, ale jedynie odpowiedzieć na te otrzymane od fanów. Korzyści z takiego rozwiązania jest mnóstwo, m.in. możliwość przekierowania części negatywnych komentarzy z walla strony do kanału prywatnego.

Podobnie jednak jak w wypadku innych narzędzi facebookowych, również tego nie wolno wykorzystywać do działań konkursowych lub promocyjnych, w tym do informowania o wygranej w konkursie. Możliwość bezpośredniego kontaktu z fan page’m można wyłączyć.

Innym rozwiązaniem mającym uczynić markę bliższą jest spersonalizowanie strony pod kątem konkretnego użytkownika. Facebookowicz, który trafia na stronę, na starcie dostaje informację na temat powiązań marki i jego znajomych – tego, kto lubi stronę i jakie aktywności na niej podejmuje (lajki, komentarze).

Fot.: Pages Product Guide

Timeline wiąże się również ze zmianami w sposobie zarządzania stronami. Administratorom udostępniony jest nowy panel sterowania z rozszerzonymi statystykami. Prócz liczby fanów i wskaźnika „mówią o tym” w boksie będzie udostępniony wykres obrazujący zmianę tych wskaźników na przestrzeni ostatniego miesiąca z wyszczególnieniem okresów najbardziej aktywnych. Panel znajduje się tuż nad cover photo.

Pages: 1 2 3 4

Promuj biznes na łamach SOCIALPRESS.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu

Reklama


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail