reklama
Czas na historię
W poprzednim widoku akcent na fan page’u położony był na bieżące informacje, teraz strona ma stanowić zapis historii marki (narracja). Zdecydowanej poprawie uległ dostęp użytkowników do wybranych wpisów z przeszłości.
Użytkownik z poziomu swojej tablicy widzi aktualne treści, wchodząc na stronę marki – powinien zobaczyć coś w rodzaju kroniki działań lub jednorodnej opowieści. Ta rozwiązanie jest szczególnie istotne w przypadku marek posiadających długą, wieloletnią tradycję. Wymaga jednak dużego zaangażowania i nakładów pracy zarówno ze strony content managerów, jak i kreacji. W obu wypadkach są to działania bieżące oraz sam proces wymyślenia, opracowania i realizowania odpowiedniej strategii. Efekt może jednak być piorunujący!
Pomocna w takim organizowaniu treści ma być możliwość dodawania tzw. kamieni milowych marki, czyli zaznaczania na osi czasu ważnych dla niej momentów (najlepiej wzbogaconych o fotografie), np. data powstania, rebranding, wprowadzenie nowych produktów, technologii etc. Wiadomość wygląda tak, jak wyróżnione posty.
Znakomitymi przykładami stworzenia właśnie takiej opowieści są np. strony New York Times czy The Olympic Games. W obu wypadkach na fan page’ach marka zaprezentowana jest na przestrzeni kilkudziesięciu/kilkuset lat. Takie przedstawienie robi ogromne wrażenie i z pewnością na długo jest w stanie zaangażować użytkowników wchodzących na stronę (co za tym idzie – wydłuża się czas, jaki spędzają na fan page’u).
Marka jeszcze bliżej
Zmiany w wyglądzie marki mają na celu zbliżenie jej jeszcze bardziej do użytkownika (podobny layout, narracja). Prócz wyróżnionych wcześniej narzędzi marketingowych (custom communication) ma w tym pomóc m.in. wymiana wiadomości prywatnych między stroną a fanami. Dzięki niej użytkownicy mogą kontaktować się bezpośrednio z marką, przy czym marka nie może jako pierwsza wysłać wiadomości, ale jedynie odpowiedzieć na te otrzymane od fanów. Korzyści z takiego rozwiązania jest mnóstwo, m.in. możliwość przekierowania części negatywnych komentarzy z walla strony do kanału prywatnego.
Podobnie jednak jak w wypadku innych narzędzi facebookowych, również tego nie wolno wykorzystywać do działań konkursowych lub promocyjnych, w tym do informowania o wygranej w konkursie. Możliwość bezpośredniego kontaktu z fan page’m można wyłączyć.
Innym rozwiązaniem mającym uczynić markę bliższą jest spersonalizowanie strony pod kątem konkretnego użytkownika. Facebookowicz, który trafia na stronę, na starcie dostaje informację na temat powiązań marki i jego znajomych – tego, kto lubi stronę i jakie aktywności na niej podejmuje (lajki, komentarze).
Timeline wiąże się również ze zmianami w sposobie zarządzania stronami. Administratorom udostępniony jest nowy panel sterowania z rozszerzonymi statystykami. Prócz liczby fanów i wskaźnika „mówią o tym” w boksie będzie udostępniony wykres obrazujący zmianę tych wskaźników na przestrzeni ostatniego miesiąca z wyszczególnieniem okresów najbardziej aktywnych. Panel znajduje się tuż nad cover photo.