X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Jak skutecznie zaangażować przyjaciół Twoich fanów

Jak skutecznie zaangażować przyjaciół Twoich fanów

Jak podaje Facebook, marki polecane przez znajomych zapadają w pamięć prawie dwa razy szybciej niż te, o których dowiadujemy się z reklam, a szansa na zakup produktu wzrasta czterokrotnie, gdy wiemy o nim od znajomego.  Zdarzenia sponsorowane – funkcja nieustannie udoskonalana przez serwis Marka Zuckerberga –  wykorzystuje te prawidłowości do wzmocnienia efektywność kampanii reklamowych na Facebooku.

Jak działa zdarzenie sponsorowane

Na stronie przeznaczonej dla marketerów (Facebook Marketing Solutions) specjaliści z Facebooka prezentują coraz większe możliwości zdarzeń sponsorowanych w najpopularniejszym serwisie społecznościowym i udzielają porad, jak skutecznie wykorzystać „sponsored stories” do zwiększenia liczby odbiorców komunikatów reklamowych.

Proces angażowania przyjaciół fanów danej marki przebiega w trzech etapach. W pierwszej kolejność użytkownik musi polubić naszą stronę, następnie informacja o dodaniu marki do ulubionych zostaje wyświetlona w strumieniu, gdzie znajomi naszego fana mogą jednak ją przeoczyć. Ale jeśli wykupimy opcję sponsorowaną, zdarzenie pojawi się na stronie przyjaciół naszych fanów w prawym górnym rogu ich tablicy.

Serwis oferuje wiele typów zdarzeń sponsorowanych. Przyjaciele fanów danej firmy czy marki są więc informowani m.in. o aplikacjach, których używają ich znajomi, o stronach, które lubią, czy o publikowanych komentarzach na fan page’ach. Jak informuje Facebook, jako zdarzenie sponsorowane możemy obecnie oznaczyć każdą, wybrana przez nas treść opublikowaną na stronie firmy/marki.

Jak działają zdarzenia sponsorowane. Fot.: Facebook Marketing Solutions

Rodzaje zdarzeń sponsorowanych na Facebooku. Fot. Facebook Marketing Solutions

Jak angażować przyjaciół fanów na Facebooku

Podstawowe zasady, które pozwalają w pełni wykorzystać potencjał zdarzeń sponsorowanych, można zebrać w postaci 4 reguł.

1. Zadbaj o ciekawy kontent, który zaangażuje fanów. Pamiętaj o regularnym publikowaniu treści.

2. Publikuj treści z punktu widzenia osobowego nadawcy. Spraw, by fani czuli, że posty umieszcza „żywy” człowiek, który posiada osobowość, poczucie humoru itp.

3. Najciekawsze treści oznaczaj jako zdarzenia sponsorowane, by mieć pewność, że będą widoczne dla jak największej liczby użytkowników – nie tylko fanów, ale także ich znajomych.

4. Sprawdzaj popularność i zasięg swoich działań reklamowych na stronie facebook.com/ads/manage. Dzięki temu łatwiej będzie Ci zdecydować, na które z nich warto przeznaczyć większy budżet.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail