reklama
Reklama
Zmiany nie ominęły również płatnych reklam. Od 1 marca dotychczasowe Classic Premium Ads zastąpione są Premium Ads’ami, czyli reklamami chrakteryzującymi się m.in. nowymi, większymi formatami. Facebook umożliwia również umieszczenia reklamy na nowym, „pożegnalnym” ekranie, który użytkownik zobaczy po wylogowaniu się z serwisu. Może to być bardzo atrakcyjna forma promocji dla marek. Reklamy będą kierowane również do użytkowników wersji mobilnej serwisu (m.facebook.com oraz aplikacji na Androida i iOS). Uruchomione zostaje także nowe narzędzie – Reach Generator, które pozwala dotrzeć do ok. 75% fanów marki na stronie z treścią, którą chcemy wypromować (z aktualnie dodawanymi postami).
Z testów Facebooka wynika, że dzięki tym zmianom efektywność reklam wzrasta od kilkunastu procent (polubienie strony) do nawet 80% (świadomość marki).
Na zakończenie warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną ciekawostkę, czyli usługę wprowadzoną równolegle do Timeline. Facebook zezwolił na zmianę nazwy fan page’a – wniosek można złożyć za pomocą specjalnego formularza. Ale uwaga, zmiana jest możliwa tylko raz, dlatego możliwość tę warto sobie zostawić na wyjątkowe sytuacje.
Reasumując
Facebook postawił nie tylko na zmianę wyglądu strony marki, ale również jej charakteru czy funkcji. Strona ma prezentować „życie” marki, tak jak profil prywatny prezentuje życie użytkowników. Nawet jeśli wiele funkcjonalności wydaje się nie do końca użytecznych czy korzystnych, z pewnością sam Timeline ma duży potencjał i może być wykorzystany o wiele ciekawiej niż dotychczasowe fan page. Wymaga to jednak sporych nakładów pracy od administratorów strony i modyfikacji w podejściu do prezentacji marki.
Więcej na temat zmian można przeczytać w Pages Product Guide – Facebook.