reklama
Pinterest, tegoroczny czarny koń social media, od września ubiegłego roku w błyskawicznym tempie zyskuje nowych użytkowników, szczególnie płci pięknej (czytaj więcej: Pinterest portalem dla kobiet? ). Popularność portalu społecznościowego przyciąga także coraz większą liczbę marketerów. Brytyjska firma Confused.com pokazała, jak wykorzystać potencjał serwisu do promocji bezpiecznych zachowań za kierownicą.
Osią kampanii promującej bezpieczeństwo na drodze jest konkurs na profilu Driving in heels competition właśnie w Pinterest. By zdobyć główną nagrodę – parę wygodnych i “bezpiecznych” butów Butterfly Twists, trzeba polubić profil Confused.com w Pinterest i dodać na tablicy konkursowej swoje zdjęcie w najbardziej ekstrawaganckich butach, w jakich prowadziliśmy samochód, z dopiskiem: Chcę wygrać parę butów Butterfly Twists. Dotychczasowe zgłoszenia budzą podziw i… niepokój. Na szczęście nie wszystkie uczestniczki, jak same się przyznają, faktycznie prowadziły samochód w butach, które widnieją na dodanych przez nie zdjęciach.
W ramach kampanii powstał także promujący materiał wideo, w którym pokazano kobietę dumnie kroczącą w szpilkach w kierunku samochodu, którego niestety nie jest w stanie prowadzić w obuwiu na tak wysokim obcasie.
Brytyjska firma ubezpieczeniowa w ramach kampanii zbadała również, jak zachowują się brytyjscy kierowcy i czy ich zwyczaje “za kółkiem” mają negatywny wpływ na bezpieczeństwo na drodze. Przygotowana przez Confused.com infografika prezentuje ciekawe wyniki tych badań. Chociaż 73% kobiet uważa, że prowadzi bezpiecznie, to aż 40% przyznaje się do prowadzenia w butach na wysokim obcasie. Panowie z kolei chętnie oglądają się za atrakcyjnymi kobietami w czasie jazdy (47%) i jedzą za kierownicą nieco częściej niż kobiety (51% vs 42%).
- Paulina Wiktorska
- Asia