X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Powstał słownik frekwencyjny polskiego Facebooka

Powstał słownik frekwencyjny polskiego FacebookaNajczęściej używane słowa w postach fanów. Fot. Sotrender/Profeina

reklama


Słownik Frekwencyjny Polskiego Facebooka rejestruje częstość użycia poszczególnych wyrazów osobno przez fanów i administratorów profili firmowych na Facebooku.

Język używany w komunikacji na Facebooku między marką a fanem zdecydowanie różni się od języka stosowanego w kontaktach między marką a klientem face to face. Na Facebooku raczej nikt nie napisze „Droga Pani”. Marki zwracają się do swoich fanów jak do znajomych i jest to standardem, bez względu na rodzaj działalności marki. Tak samo, bezpośrednio, fani zwracają się do marki.

Jak wynika z Facebookowego Słownika Frekwencyjnego, dobór słów najczęściej używanych przez markę i fanów jest dość zbliżony. Wśród najczęściej używanych przez markę słów znalazły się: „dziś”, „nasz”, „nasi”, „zapraszać” czy „gratulować”, natomiast wśród fanów znalazły się np.: „dziękować”, „pozdrawiać”, „lubić”.

Słowo „mieć” prowadzi we wszystkich przebadanych kategoriach: odzież, telekomunikacja oraz żywność i pojawia się regularnie w każdej dziesiątce najpopularniejszych słów. Zaraz po słowie „mieć” plasuje się „http”, co wskazuje na skłonność fanów do dzielenia się ciekawymi linkami.

Co ciekawe, w kategoriach telekomunikacja i żywność administratorzy kuszą swoich fanów dużą liczbą konkursów, często przywołując to słowo, podczas gdy w odpowiedzi fanów słowa „konkurs” czy „nagroda” pojawiają się zdecydowanie rzadziej. Z kolei w kategorii odzież to fani często wspominają o konkursach, promocjach i kuponach.

Najczęściej używane słowa w postach prowadzących. Fot. Sotrender/Profeina

Zobacz słownik

O badaniu:
Słownik Frekwencyjny Polskiego Facebooka został stworzony w oparciu o dane Sotrendera. Dane obejmują okres od 01-09-2011 do 29-02-2012. Przeanalizowane zostały trzy kategorie produktowe: Odzież, Telekomunikacja i Żywność.

Uwzględniono fanpage – facebookowe profile firm – znajdujące się w swoich kategoriach w Top15 wg liczby fanów, w lutym 2012 r. (por. Fanpage Trends Polska Luty 2012) W badaniu uwzględniono treść wpisów prowadzących i wpisów fanów. Z zestawień usunięto znaki niealfanumeryczne oraz słowa krótsze niż 4 znaki. Wyodrębnione w ten sposób wyrazy sprowadzono do podstawowych form gramatycznych przy pomocy programu Morfeusz).

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail