X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Powstał słownik frekwencyjny polskiego Facebooka

Powstał słownik frekwencyjny polskiego FacebookaNajczęściej używane słowa w postach fanów. Fot. Sotrender/Profeina

reklama

Słownik Frekwencyjny Polskiego Facebooka rejestruje częstość użycia poszczególnych wyrazów osobno przez fanów i administratorów profili firmowych na Facebooku.

Język używany w komunikacji na Facebooku między marką a fanem zdecydowanie różni się od języka stosowanego w kontaktach między marką a klientem face to face. Na Facebooku raczej nikt nie napisze „Droga Pani”. Marki zwracają się do swoich fanów jak do znajomych i jest to standardem, bez względu na rodzaj działalności marki. Tak samo, bezpośrednio, fani zwracają się do marki.

Jak wynika z Facebookowego Słownika Frekwencyjnego, dobór słów najczęściej używanych przez markę i fanów jest dość zbliżony. Wśród najczęściej używanych przez markę słów znalazły się: „dziś”, „nasz”, „nasi”, „zapraszać” czy „gratulować”, natomiast wśród fanów znalazły się np.: „dziękować”, „pozdrawiać”, „lubić”.

Słowo „mieć” prowadzi we wszystkich przebadanych kategoriach: odzież, telekomunikacja oraz żywność i pojawia się regularnie w każdej dziesiątce najpopularniejszych słów. Zaraz po słowie „mieć” plasuje się „http”, co wskazuje na skłonność fanów do dzielenia się ciekawymi linkami.

Co ciekawe, w kategoriach telekomunikacja i żywność administratorzy kuszą swoich fanów dużą liczbą konkursów, często przywołując to słowo, podczas gdy w odpowiedzi fanów słowa „konkurs” czy „nagroda” pojawiają się zdecydowanie rzadziej. Z kolei w kategorii odzież to fani często wspominają o konkursach, promocjach i kuponach.

Najczęściej używane słowa w postach prowadzących. Fot. Sotrender/Profeina

Zobacz słownik

O badaniu:
Słownik Frekwencyjny Polskiego Facebooka został stworzony w oparciu o dane Sotrendera. Dane obejmują okres od 01-09-2011 do 29-02-2012. Przeanalizowane zostały trzy kategorie produktowe: Odzież, Telekomunikacja i Żywność.

Uwzględniono fanpage – facebookowe profile firm – znajdujące się w swoich kategoriach w Top15 wg liczby fanów, w lutym 2012 r. (por. Fanpage Trends Polska Luty 2012) W badaniu uwzględniono treść wpisów prowadzących i wpisów fanów. Z zestawień usunięto znaki niealfanumeryczne oraz słowa krótsze niż 4 znaki. Wyodrębnione w ten sposób wyrazy sprowadzono do podstawowych form gramatycznych przy pomocy programu Morfeusz).


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail