reklama
Z analiz przeprowadzonych przez CheeseCat za pomocą aplikacji CatNapoleon wynika, że organizacja Jurka Owsiaka najskuteczniej wykorzystuje Facebooka do promocji. Jej fan page przoduje w liczbie fanów, liczbie aktywnych fanów czy też w liczbie interakcji (lajki i komentarze). Największym odsetkiem aktywnych fanów (aż 98%!) może się pochwalić z kolei Fundacja SYNAPSIS.
Wnioski płynące z badania nie są jednak korzystne dla OPP, bowiem większość z nich nie potrafi skutecznie zabiegać o zainteresowanie swoimi działaniami. Na 21 analizowanych fanpejdży tylko 5 mogło pochwalić się dedykowanymi aplikacjami. Na tym polu najbardziej wyróżniły się UNICEF i SOS Wioski Dziecięce, które umożliwiły facebookowiczom dokonanie darowizny bezpośrednio z poziomu fan page. To właśnie te organizacje, wraz z WWF, posiadają zdaniem autorów badania najnowocześniejsze fanpejdże. Co ciekawe, niekoniecznie przekłada się to na wysokie zaangażowanie fanów, o czym może się przekonać organizacja SOS Wioski Dziecięce.
Jednym z bardziej dobitnych dowodów na to, że organizacje pożytku publicznego nie doceniają potencjału Facebooka jest fakt, że swojego fan page nie ma Fundacja TVN „Nie jesteś sam”. Trudno zakładać, by ten fan page był jej oficjalnym.
- niedowiarek
- Konrad Wojciechowski
- Magdalena Kuflińska