reklama
Z danych udostępnionych przez eMarketera wynika, że w 2011 roku światowa liczba użytkowników portali społecznościowych wzrosła o 23%. Główna to zasługa wschodzących rynków. Najdynamiczniej rozwinęły się rynki bliskowschodnie i afrykańskie (33,9%) oraz Azji i Pacyfiku (27,5%). Nieco wolniej rosła liczba użytkowników „społecznościówek” w Ameryce Łacińskiej (22,9%) i Europie Środkowo-Wschodniej (23,3%). Najwolniej z kolei rozwijały się najbardziej nasycone rynki, tj. zachodnioeuropejski (18,1%) oraz północnoamerykański (9,5%).
Podobna tendencja powinna się również utrzymać w kolejnych latach, przy czym tylko Bliski Wschód i Afryka powinny w 2012 roku utrzymać podobny poziom rozwoju jak w 2011.
Jeśli chodzi o poszczególne kraje, warto zaznaczyć niezwykle szybki wzrost liczby użytkowników w Indiach i Indonezji. W minionym roku poziom tego wzrostu osiągnął ponad 50% i taki ma być również w 2012 r. Pośród innych dynamicznie rozwijających się rynków warto wymienić Chiny, Meksyk czy Rosję.