reklama
Rzesze fanów “Gry o Tron” z niecierpliwością oczekiwały na premierę odcinków drugiego sezonu całej serii. Nie inaczej było w Polsce, w czym niemałą zasługę ma HBO Polska. Polski oddział producenta serialu wykorzystał do jego promocji wachlarz narzędzi oferowanych przez Facebooka: fan page, reklamy i wpisy sponsorowane. Celem było zwiększenie świadomości widzów poprzez wywołanie szumu medialnego wokół drugiego sezonu „Gry o Tron” i stacji HBO, jak również pozyskanie nowych fanów.
– Kluczem było planowanie naszej kampanii na Facebooku – przekonuje Marcin Skabara, Marketing Director w HBO Polska. – Chcieliśmy dotrzeć do publiczności, dla której “Gra o Tron” stanie się pasją i Facebook nam to zapewnił. Dlatego na pewno będziemy wykorzystywali tę platformę również w przyszłości.
Polski fan page “Gry o Tron” założono nieco ponad rok temu, 23 lutego 2011 roku.
Twórcy nie zamierzali oczywiście poprzestawać na facebookowej stronie, bowiem stworzyli również aplikacje („Jajo smoka” i „Przysięgnij wierność”) i wykupili dwa bloki reklam (pierwszy z nich wyświetlano na tydzień przed premierą sezonu, a drugi w dzień premiery pierwszego odcinka). Reklamy zawierały krótki film wideo i zachęcały facebookowiczów do lajkowania, komentowania i udostępniania postów publikowanych na fanpejdżach „Gry o Tron” i HBO Polska.
Dzięki współpracy z firmą Nielsen HBO opublikowało zmierzone rezultaty działań promocyjnych. Filmy wideo z „Gry o Tron” wygenerowały prawie 43 tysiące wyświetleń, a reklamy zobaczyło ponad 4,5 miliona facebookowiczów. Ad recall, czyli miernik zapamiętywalności reklam, wzrósł o 12% (do 23%). Fan page w tej chwili ma ponad 52 tysięce fanów.
Więcej informacji można znaleźć tutaj.
- Gość