X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Najlepszy trendsetter: Mama w Sieci

Najlepszy trendsetter: Mama w Sieci

Internetowe życie mamy

Rozmowy matek w Sieci rozpoczynają się w momencie starań o dziecko. Kobiety ograniczają się wówczas do aktywności na kilku wybranych wątkach dyskusyjnych na forach internetowych. Wraz z momentem przejścia w „stan błogosławiony” aż do momentu porodu ich aktywność dynamicznie rośnie. Blisko 43% wszystkich wypowiedzi dot. kwestii związanych z macierzyństwem wypowiadają osoby starające się i będące w ciąży. Najbardziej aktywne zaś są matki niemowląt.

Wraz z dorastaniem dzieci zaangażowanie mam w dyskusję spada i przenosi się na blogosferę i serwisy społecznościowe. Matki dzieci do drugiego roku życia są najbardziej aktywnym segmentem dyskutujących mam na portalach społecznościowych. W tym czasie rośnie również ich aktywność na blogach, która swoje apogeum osiąga wraz z czasem prowadzenia bloga.

fot. Interactive Research Center

Komunikacja skierowana do matek w Social Media powinna uwzględniać ich potrzeby i wykorzystać fakt, iż z jakiegoś powodu preferują określone platformy. Fora internetowe sprzyjają dyskusjom codziennym, dotyczącym problemów, którymi nie chcemy się dzielić w publicznych społecznościach. Chęć pochwalenia się dzieckiem skłania nas natomiast między innymi do aktywności w serwisie facebook.com.

Gdzie dyskutują mamy?

70% dyskusji prowadzonej przez matki w Internecie przypada na fora internetowe. Związane jest to z faktem przynależności do grupy osób im podobnym, które spotykają się w jednym celu tj. wsparciu i wymianie informacji. Na portalu facebook.com młode mamy najczęściej udzielają się w dyskusji prowadzonej na fan page marek żywieniowych i związanych z pielęgnacją małych dzieci. W blogosferze natomiast mamy skupione są wokół zróżnicowanych – głównie przychodem – społeczności w serwisach blog.onet.pl, blox.pl oraz blogspot.com.

Społeczności parentingowe są jednym z najbardziej aktywnych segmentów polskiego internetu. Są one niewielkie, średnio skupiają 20 tys. osób. Jednak pod względem aktywności są na szóstym miejscu spośród 27 segmentów polskich internautów analizowanych przez IRCenter. Ich odpowiednikiem dla mężczyzn są społeczności motoryzacyjne, równie małe i równie aktywne.

O czym dyskutują mamy w sieci?

Społeczności matek skupione są wokół wymiany doświadczeń oraz opinii. Związane jest to z ewolucją form aktywności matek w społecznościach internetowych. W pierwszym etapie szukają one porad dot. przede wszystkim zdrowia. W kilku wybranych przez siebie społecznościach kobieta w pierwszych etapach ciąży może opowiedzieć o swoich niepokojach i szybko otrzymać odpowiedź, często popartą osobistym doświadczeniem. W tym okresie zawiązywane są wątki dyskusyjne osób, które spodziewają się dziecka w tym samym miesiącu.

Po porodzie następuje okres wysokiego wzrostu aktywności matek, zarówno w ramach społeczności forowych, jak również serwisów społecznościowych, skąd czerpiemy oficjalne porady dot. zdrowia i profilaktyki niemowląt. W trzecim etapie tj. gdy minie pierwszy rok od momentu porodu, aktywność kobiet ogranicza się do utrzymania relacji w ramach matek, których dzieci urodziły się w tym samym miesiącu oraz do dzielenia się doświadczeniem z osobami, które dopiero starają się o dziecko.

fot. Interactive Research Center

Pages: 1 2

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail