reklama
SoTrender tradycyjnie opublikował miesięczne podsumowanie trendów na Facebooku. Tym razem twórcy nie wprowadzili żadnej nowej kategorii, więc pozostaje nam przyjrzeć się wartym odnotowania zmianom.
Na samym szczycie listy najpopularniejszych fanpejdży bez zmian – Demotywatory prowadzą z dosyć bezpieczną przewagą nad drugim fan page. Na pozycji wicelidera nastąpiła jednak zmiana, bowiem awans z 5. miejsca zanotowali znani bohaterowie reklamówek – Serce i Rozum. Dobicie do granicy miliona fanów było możliwe dzięki pozyskaniu aż 294 tysięcy nowych. To zdecydowanie najlepszy wynik odnotowany w kwietniu. Niewykluczone, że do grona milionowych fanpejdży dołączy jeszcze w maju Kwejk, który obecnie może się pochwalić 956 tysiącami fanów.
W grupie fanpejdży mogących się pochwalić największą ilością „osób, które o tym mówią” czołówka wygląda podobnie, ale zmieniają się poszczególne pozycje: na szczycie Kwejk oraz Serce i Rozum, a Demotywatory zamykają pierwszą „piątkę”, którą uzupełniają Orange Polska i Play.
Skoro mowa o sukcesach Serca i Rozumu, warto przyjrzeć się bliżej całej branży telekomunikacyjnej, która zanotowała bardzo udany kwiecień, głównie dzięki kilku fanpejdżom. Poza wyżej wymienionym, bardzo duży napływ nowych fanów stał się udziałem Playa, Orange Polska i Plusa. Każdy z nich „polubiło” ponad 120 tys. nowych użytkowników.
Pozostałe strony, jak Heyah czy T-Mobile PL, nie stanowią póki co żadnej konkurencji dla najlepszych. Mimo to, to właśnie branża telekomunikacyjna zyskała w kwietniu największą liczbę nowych fanów.
Ciekawe dane przynosi ranking interaktywności. Pod względem interactivity index (zbiorczy wskaźnik wszystkich aktywności w obrębie fanpejdża) najlepiej wypada wprawdzie „wielka czwórka”, ale jeśli idzie o relative interactivity (czyli stosunek interactivity index do ilości fanów), wszystkie fanpejdże dystansuje Play4U, czyli facebookowe centrum pomocy dla klientów Playa. To tam ma się skupiać komunikacja marki z użytkownikami, którzy zgłaszają swoje wnioski, spostrzeżenia czy skargi.
Kategoria „Muzyka” to od dłuższego czasu pole szczególnie zaciętych rywalizacji. Kiedy fan page Grubsona zaczął wyraźnie dystansować stronę Pezeta, nowemu liderowi zaczął rosnąć nowy konkurent – fan page telewizyjnego show „Must be the music – Tylko muzyka”. W chwili sporządzania zestawienia prowadził jeszcze Grubson, ale został już wyprzedzony przez program nadawany w Polsacie.
Zmiana lidera nastąpiła również w kategorii „Restauracje”. Dwaj fastfood’owi giganci, KFC i McDonald’s zamienili się miejscami, po tym jak drugi z nich zyskał 70 tys. nowych fanów, o ponad 50 tys. więcej niż konkurent.
Wśród stron o największym współczynniku zaangażowanych fanów w kwietniu znajdują się fan page agencji Headshot PR (329%!), Kibice – nasze kibicowskie życie (129%), Pokolenie Ikea (97%), Kobiety bez serca (69%), Under Twenty (59%), BRAVO Polska (59%), Popieranie PO świadczy o brakach w samodzielnym rozumowaniu (58%).
Warto również odnotować dobry miesiąc fanpejdża marki Winiary, który zdecydowanie wyprzedzał resztę pod względem liczby i współczynnika zaangażowanych fanów oraz wskaźników interaktywności.
Całe kwietniowe Fanpage Trends dostępne na SoTrender.com .