reklama
Obecne sprawozdanie finansowe, obejmujące pierwszy kwartał 2012 roku, jest już drugim opublikowanym po debiucie Groupona na giełdzie.
W świetle opublikowanych danych, przychody za pierwsze trzy miesiące trwającego roku wyniosły 559 milionów dolarów. To o 89% więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku (295,5 mln). Władze spółki przewidują, że przychody w II kwartale 2012 wyniosą 550-590 mln dolarów.
Całkowita kwota uzyskana ze sprzedaży kuponów to 1,35 mld dolarów, czyli o 103% więcej niż w pierwszym kwartale 2011, kiedy wynosiły 668,2 mln dol.
Bilans za pierwszy kwartał wciąż jednak nie wykazuje zysków. Straty netto wyniosły 11,7 mln dolarów, czyli po 2 centy na każdą akcję. To i tak lepiej niż rok temu, kiedy spółka wygenerowałą stratę w wysokości 146,5 mln dolarów (po 48 centów na akcję).
Liczba aktywnych użytkowników Groupona wzrosła aż o 140%, osiągając prawie 37 milionów.
Inwestorzy pozytywnie zareagowali na informacje podane przez Groupona. Akcje spółki na zakończenie poniedziałkowej sesji poszły w górę o ponad 17%, co stanowi największy wzrost od czasu IPO, a trzeba zaznaczyć, że tydzień po tygodniu regularnie traciły na wartości (nawet 50% w stosunku do ceny emisyjnej!).
- tomek