reklama
Dane opublikowane przez Satmetrix zostały opracowane na podstawie badania, w którym wzięło udział 1180 przedsiębiorców z całego świata. Wynika z nich, że wielkim problemem dla prowadzących biznes jest brak procedur działania w mediach społecznościowych, jak również trudność w mierzeniu i ocenianiu informacji uzyskanych za pomocą tego typu platform.
Okazuje się, że aż 39% przedsiębiorstw nie posiada systemu monitorowania social mediów. W tym przypadku gorzej wypadają firmy opierające się na relacjach z innymi biznesami (B2B: business-to-business), u których ten współczynnik sięga aż 51%. Znacznie lepiej wypadają te bazujące na relacjach z konsumentami (B2C: business-to-consumer).
Problemem jest też reagowanie na konsumencki feedback. Aż 55% badanych przedsiębiorstw ignoruje informacje uzyskane od konsumentów. Pod tym względem ponownie znacznie gorzej wypadają firmy B2B – 69%, przy 42% dla B2C.
Kuleje także ocena działań w social mediach – do braku takich metod przyznaje się aż 67% przedsiębiorstw. Spośród tych, które dysponują takimi środkami, aż 56% bazuje w praktyce na pomiarze liczby fanów i komentarzy.
Nie dziwi zatem, że posiadanie strategii działań w mediach społecznościowych deklaruje tylko 40% badanych przedsiębiorców. Wskaźnik ten jest nieco wyższy w przypadku tych firm, które mają swoją siedzibę w Ameryce Północnej.
Zdaniem Richarda Owena, CEO Sametrix, powyższe dane to ostrzeżenie dla wielu firm, jak również dowód tego jak wiele tracą na rynku. Z jednej strony ryzykują utratę klientów, a z drugiej koło nosa przechodzi im szansa na pozyskanie nowych.