reklama
Zgodnie z wynikami badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012, dzieci w wieku szkolnym (7-12) stanowią 9%, a młodzież (13-18) 10% wszystkich internautów w Polsce. Daje to łącznie prawie 4 mln użytkowników. Chłopcy (4,9%) stanowią większy niż dziewczynki (3,91%) odsetek internautów w przedziale wiekowym 7-12. Wśród internautów w wieku gimnazjalnym i licealnym jest odwrotnie: dziewczęta stanowią 5,48%, a chłopcy 4,85% – podaje Gemius.
Znajomi czy rozrywka?
Internet to dla pokolenia Y i Z źródło wiadomości o kulturze i rozrywce oraz sposób kontaktu z rówieśnikami. Najpopularniejszą kategorią wśród dzieci w wieku 7-12 są „Społeczności”. Ponad 93% młodych internautów tworzy treści i śledzi wydarzenia na portalach społecznościowych. Starsi stawiają na strony z serii „Kultura i rozrywka”. Zdecydowanie więcej młodych niż dzieci aktywnych online i odwiedza portale z serialami, muzyką czy fotoblogi. Badania pokazują, że 100% nastolatków w wieku 13-18 dzieliło w marcu 2012 swój czas między portale społecznościowe a serwisy z informacjami z kategorii „Kultura i rozrywka”.
Wsparcie merytoryczne to przede wszystkim internet
Sieć, a nie książka to coraz częściej również pierwsze źródło, do którego sięgają uczniowie. Korzysta z niej niemal 73% dzieci i ponad 86% młodzieży w wieku szkolnym. O ile wśród uczniów szkół podstawowych wsparcia merytorycznego w edukacji szuka więcej chłopców (zasięg 74%) niż dziewczynek (zasięg 71,2%), to w grupie gimnazjalistów i licealistów prym wiodą młode kobiety (zasięg 87,7%). Zasięg wśród ich rówieśników wynosi 84,57% – informuje Gemius.