reklama
Wśród branż w dalszym ciągu niepodzielnym liderem jest kategoria „Muzyka” z łączną liczbą fanów dobijającą powoli do 9 milionów. Na kolejnych miejscach kategorie „e-commerce” (4,7 mln) i „odzież” (4,6 mln). Największy przyrost nowych fanów zanotowała jednak, po raz kolejny, branża telekomunikacyjna (413 tys.).
W ślad za ogólną liczbą fanów idzie również liczba tych, którzy wykazują zaangażowanie na fanpejdżach. Tutaj również prowadzą strony muzyczne (441 tys.), wyprzedzając sportowe (396 tys.) oraz te związane z e-commerce (330 tys.). Największym odsetkiem zaangażowanych fanów mogą się natomiast pochwalić fanpejdże z kategorii „prasa” i „blogi”.
Na szczycie listy najpopularniejszych polskich fan page’y wciąż znajdują się Demotywatory, wyprzedzając Serce i Rozum. Warto wszakże zauważyć, że ten drugi fan page na przestrzeni ostatnich miesięcy pozyskuje znacznie więcej nowych fanów niż lider i nie inaczej było w maju.
Pokaźny awans zanotował Play, który po wyprzedzeniu fanpejdży Kuby Wojewódzkiego i Allegro plasuje się już na 4. miejscu. Do Kwejka traci jednak sporo, bo ponad 100 tysięcy fanów. Skoro o Kwejku mowa, warto wspomnieć, że lada moment zostanie trzecim polskim fan page’m z liczbą fanów przekraczającą milion (w chwili obecnej ma już 999 tysięcy). Po raz kolejny miał również najwięcej zaangażowanych fanów.
W kategorii „Muzyka” w dalszym ciągu zażartą rywalizację prowadzą fanpejdże „Tylko muzyka” (popularny talent show w Polsacie) i Grubsona. Obydwa w maju zyskały podobną ilość nowych fanów (odpowiednio 14 i 13 tysięcy) i dzieliło je niespełna 1000 fanów. I znowuż, podobnie jak w kwietniu, w chwili kiedy publikujemy ten tekst nastąpiła zmiana lidera, bowiem na szczyt powrócił Grubson.
Warto wspomnieć o fanpejdżach Danone Nations Cup Polska i BRAVO Polska. Dzięki temu, że klikać w „lubię to” i komentować mogą nie tylko fani danego fan page’a, czasem odsetek zaangażowanych użytkowników może przekraczać ogólną liczbę fanów, a to dzięki uwzględnieniu interakcji dokonywanych przez nie-fanów. Z taką sytuacją mamy do czynienia w przypadku tych fanpejdży, które w maju mogły pochwalić się niezwykle wysokim odsetkiem zaangażowania, odpowiednio 218 i 202%! Inne fanpejdże posiadające wysoki odsetek zaangażowanych fanów to: Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła” (119%), Ekstraklasa.tv (98%), Pokolenie Ikea (67%), Get More Social (55%), Popieranie PO świadczy o brakach w samodzielnym rozumowaniu (55%), klasyczny.com (50%).
Całe majowe Fanpage Trends dostępne na SoTrender.com .
- Paweł Szymoniak
- Grzegorz Miłkowski