X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nie tylko Facebook. Kampania dla ELLE pokazuje, że liczą się też inne kanały komunikacji

Nie tylko Facebook. Kampania dla ELLE pokazuje, że liczą się też inne kanały komunikacjiNie tylko Facebook. Liczą się też inne kanały komunikacji, fot. faceADDICTED

reklama


Marki dość często prowadzą zamknięta komunikację. Zamkniętą w tym sensie, że jeśli wchodzimy na Facebooka to odcinamy go od Twittera, strony www czy akcji promocyjno-reklamowych. O próbach miksowania online i offline nawet nie wspominając. Jedynym punktem wspólnym różnych kanałów informacyjnych bywają widgety na stronie www i informacja „polub nas na Facebooku” umieszczana w ramach tzw. tradycyjnych działań – na ulotkach czy w reklamach tv.

fot. faceADDICTED

Przy odrobinie szczęścia można znaleźć bardzo ciekawe przykłady działań, które wykorzystują więcej niż jeden kanał komunikacji. Przykładem może być Kawowa akademia coffeeheaven – konkurs online połączony z aktywnościami w kawiarniach i kodami QR. W specjalnie przygotowanej aplikacji, uczestnicy konkursu mogli wpisywać ciekawostki dotyczące kawy. Ciekawostki były umieszczone na kubkach, na fan page’u i na stronie www. Każdą taką odnalezioną ciekawostkę uczestnicy wpisywali do notatnika w aplikacji, za co były przyznawane punkty. Kto zdobył więcej punktów wygrywał. W ten sposób udało się połączyć online z offlinem. Co więcej, udało się również zaangażować kanał mobilny poprzez możliwość skanowania QR kodów w „your place magazine”. Takie przykłady pokazują, że da się łączyć ze sobą działania online i offline.

Działania, łączące różne kanały komunikacyjne, przeprowadza aktualnie dla magazynu ELLE agencja faceADDICTED. Przykładem może być kampania przygotowana na Heineken Open’er Festival. Każda czytelniczka ELLE mogła odebrać darmowy egzemplarz czasopisma wraz z prezentem niespodzianką. W tym celu musiała zalogować się w specjalnie na tę okazję przygotowanej aplikacji, a następnie podać swój numer telefonu. Kolejny krok to MMS z kodem QR zawierającym upoważniającym do odbioru prezentu w namiocie ELLE podczas festiwalu (organizatorzy przygotowali kilka tysięcy takich pakietów). Osoba wydająca paczkę skanowała unikalny kod lub wpisywała go na swoim telefonie w odpowiedniej aplikacji i zaznaczała, że paczkę odebrano. Takie rozwiązanie zapobiegało to wielokrotnemu użyciu tego samego kodu.

Połączenie aplikacji mobilnej, facebooka oraz offline’u pozwala nam bardziej angażować ludzi w interakcję z marką i wzmacnia jej rozpoznawalność. Ten swoisty mix działań na różnych płaszczyznach pozwala nam na lepsze poznanie naszych klientów i tworzy fundamenty pod przyszłe działania komunikacyjne – mówi Izabela Skonieczna, Brand Manager ELLE.

Takie działania sprawiają, że konsument wchodzi w interakcję z marką w sieci, jak i poza nią, korzystając z Internetu, telefonu oraz będąc na festiwalu. Ta wielokanałowość jest bardzo pożądana. Jak wskazują liczne publikacje i badania, młodzi ludzie nie odróżniają już tak bardzo świata wirtualnego od realnego. Dla nich połączenie z Internetem nie jest czynnością wymagającą specjalnych stanowisk, maszyn, łączy. Oni Internet mają w kieszeni, w swoim telefonie. Dostęp do sieci jest dla młodego pokolenia konsumentów tak naturalny, jak dla ich rodziców naturalne było „załatwianie” zamiast kupowania.

Można sobie łatwo wyobrazić podobne działania kierujące ruch w dowolnie wybrane miejsca. Bez znaczenia jest tu, czy będą to witryny internetowe (np. e-sklepy), czy też miejsca w świecie rzeczywistym. Jak pokazują powyższe przykłady, skierowanie ruchu z Facebooka na zewnątrz jest możliwe.

Czasy się zmieniły, a wraz z nimi zmienia się również komunikacja na linii marka – konsument. Ten ostatni nadal ma do dyspozycji tylko 24 godziny w ciągu doby a informacji do przetworzenia z roku na rok więcej i więcej. Nie dziwi więc, walka marketerów o uwagę i czas konsumenta. Działania wielokanałowe dają większe szanse na zaistnienie w świadomości odbiorcy.

Paweł Lipiec
Communication & E-commerce Director, faceADDICTED

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail