![Polskie firmy nie sÄ… przygotowane na internetowe kryzysy Polskie firmy nie sÄ… przygotowane na internetowe kryzysy](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F08%2Fbiznes-firma-Victor1558-CC-Flickr.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Badanie agencji social mediowej Think Kong pokazało, że zdecydowana większość firm (83%) uznaje za wystarczające posiadane, wewnętrzne procedury postępowania antykryzysowego. Tylko niewielka część przedsiębiorstw przygotowuje się do kryzysów z pomocą wyspecjalizowanych firm, agencji. Korzystanie z pomocy agencji prowadzącej działania w Internecie i w mediach społecznościowych deklaruje zaledwie 6% firm.
– Tylko w co trzecim przedsiÄ™biorstwie istniejÄ… jakiekolwiek spisane zasady okreÅ›lajÄ…ce sposób komunikacji na Facebooku czy w innych miejscach w Internecie. WyglÄ…da na to, że managerowie firm albo nie wiedzÄ… o skali możliwych zagrożeÅ„, albo cechuje ich przesadny optymizm – komentuje Norbert Kilen, strategy director w agencji Think Kong.
Badanie wykazało także, że większość firm aktywnie monitoruje Internet w poszukiwaniu wzmianek o swoich markach. Deklaruje to aż 93% przebadanych podmiotów. Jednocześnie 41% z nich nie prowadziła żadnych szkoleń dotyczących komunikacji w serwisach społecznościowych, blogosferze czy na internetowych forach.
Badanie byÅ‚o realizowane przez Instytut Badania Opinii Homo Domini w dniach 7 maja – 6 czerwca 2012 r. na próbie 250 przedsiÄ™biorstw podzielonych na pięć równolicznych grup branżowych (50 jednostek) reprezentujÄ…cych sektory medycyna/farmacja, finanse, budownictwo i nieruchomoÅ›ci, przemysÅ‚ i retail.