reklama
Badanie agencji social mediowej Think Kong pokazało, że zdecydowana większość firm (83%) uznaje za wystarczające posiadane, wewnętrzne procedury postępowania antykryzysowego. Tylko niewielka część przedsiębiorstw przygotowuje się do kryzysów z pomocą wyspecjalizowanych firm, agencji. Korzystanie z pomocy agencji prowadzącej działania w Internecie i w mediach społecznościowych deklaruje zaledwie 6% firm.
– Tylko w co trzecim przedsiębiorstwie istnieją jakiekolwiek spisane zasady określające sposób komunikacji na Facebooku czy w innych miejscach w Internecie. Wygląda na to, że managerowie firm albo nie wiedzą o skali możliwych zagrożeń, albo cechuje ich przesadny optymizm – komentuje Norbert Kilen, strategy director w agencji Think Kong.
Badanie wykazało także, że większość firm aktywnie monitoruje Internet w poszukiwaniu wzmianek o swoich markach. Deklaruje to aż 93% przebadanych podmiotów. Jednocześnie 41% z nich nie prowadziła żadnych szkoleń dotyczących komunikacji w serwisach społecznościowych, blogosferze czy na internetowych forach.
Badanie było realizowane przez Instytut Badania Opinii Homo Domini w dniach 7 maja – 6 czerwca 2012 r. na próbie 250 przedsiębiorstw podzielonych na pięć równolicznych grup branżowych (50 jednostek) reprezentujących sektory medycyna/farmacja, finanse, budownictwo i nieruchomości, przemysł i retail.