reklama
Dzisiaj, gdy 50-milionowy użytkownik Facebooka “polubił” profil marki, Coca-Cola ogłosiła, że zamierza sprawdzić, jaka jest siła 50 milionów fanów. Korzystając z potencjału fanów marki zgromadzonych na Facebooku, Coca-Cola planuje zidentyfikować proste pomysły, dzieki którym świat mógłby stać się szczęśliwszym miejscem.
Coca-Cola zamierza wyszukać osoby, które rozwijają pomysły i idee umożliwiające ludziom większą aktywność, dawanie czegoś z siebie innym, bycie otwartym i angażowanie się w aktywności dające radość. Osoby te będą następnie zaproszone do współpracy z firmą Coca-Cola i społecznością na Facebooku, aby stworzyć takie pomysły, które pomogą podzielić się radością z całym światem.
Za pośrednictwem nowej aplikacji dostępnej na profilu Coca-Coli na Facebooku, fani mogą zadeklarować swoje zaangażowanie i stać się częścią tej globalnej akcji – CokeURL.com/50MM. Po zarejestrowaniu się, użytkownicy będą zaproszeni do opracowywania pomysłów, a także pozyskiwania dla nich wsparcia szerszej społeczności. The Coca-Cola Company będzie wspierać wybraną koncepcję udostępniając zespoły mogące pomóc we wdrożeniu danego rozwiązania. Rezultat tych prac, który planowany jest jako projekt pilotażowy w roku 2013, może stać się np. aplikacją społeczną, która wykorzysta potencjał Facebooka, aby umożliwić dzielenie się radością z całym światem.
W nadchodzących tygodniach, w miarę postępu prac, Coca-Cola zapowiedziała, że będzie informować o dalszych szczegółach dotyczących np. wyboru uczestników i koncepcji oraz o terminach.
Co warte podkreślenia, profil Coca-Coli na Facebooku nie został założony przez firmę, lecz dwóch fanów marki – Dusty’ego Sorg i Michael’a Jedrzejewskiego. W sierpniu 2008, Dusty i Michael szukali profilu marki i nie znaleźli takiego, który by ich zainteresował, dlatego stworzyli własny. Zgodnie z zasadami Facebooka, profil firmy założony przez fanów mógł być albo zamknięty albo przekazany The Coca-Cola Company. Aby wyróżnić i docenić założycieli profilu za ich kreatywność, Coca-Cola zaproponowała inne wyjście z sytuacji – partnerstwo. Dusty Sorg i Michael Jędrzejewski zostali współadministratorami profilu Coca-Cola, razem z The Coca-Cola Company.