X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

App Store wciąż najpopularniejszym sklepem z aplikacjami

App Store wciąż najpopularniejszym sklepem z aplikacjami

reklama


Z analiz firmy Gartner wynika, że w całym 2012 roku liczba ściągnięć mobilnych aplikacji wyniesie przeszło 46 miliardów. To potwierdzenie niezwykle dynamicznego rozwoju tego rynku, bowiem w 2011 r. ta liczba wynosiła „zaledwie” 25 miliardów.

W dalszym ciągu nie jest to jednak szczególnie dochodowy biznes – aż 89% ściągnięć jest darmowych, a 90% płatnych aplikacji kosztuje mniej niż 3 dolary. Co więcej, w kolejnych latach dysproporcja między liczbą ściągnięć aplikacji darmowych i płatnych będzie się jeszcze bardziej powiększać. Do tych pierwszych należeć będzie za 4 lata już 93% rynku. Z kolei w grupie płatnych aplikacji coraz większy będzie udział tych najtańszych (96%). Warto zaznaczyć, że wówczas, w 2016 roku, całkowita liczba ściągnięć aplikacji mobilnych ma wynosić już około 310 miliardów, czyli 7-krotnie więcej niż w tym roku!

fot. Gartner

Najważniejszym „dostarczycielem” aplikacji mobilnych pozostaje Apple, pomimo niezwykle silnej pozycji Androida. Asem w rękawie Apple’a pozostaje App Store, który w tym roku będzie miał niespełna 50% udział w całkowitej liczbie ściągnięć aplikacji (21 mld). Udział w rynku firmy z Cupertino będzie jednak malał. Już teraz Apple odnotował 74% przyrost liczby ściągnięć w stosunku do poprzedniego roku, podczas gdy cały rynek rósł w szybszym tempie – 83%. Stosunkowo silną pozycję mają rzecz jasna Google (sklep Play) i Microsoft, a twórcy raportu wskazują również na Amazona i Facebooka, jako przykłady perspektywicznych graczy.

Pełen (płatny) raport można ściągnąć ze strony Gartner.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail