reklama
Coca-Cola może się pochwalić obecnie największym profilem markowym na Facebooku. Więcej fanów mają tylko fanpejdże gwiazd muzyki i kilka innych (m.in. Facebook i YouTube).
Z okazji jubileuszu pozyskania 50-milionowego fana marka ogłosiła uruchomienie specjalnej akcji. Wybrane osoby otrzymają szanse wprowadzenia w życie swoich pomysłów, które mają na celu wzbudzenie aktywności wśród „zwykłych” ludzi.
Zestawienie opublikowane przez Business Insidera (dane za Likester) wskazuje, że w sierpniu Coca-Coli przybywało średnio 114 tysięcy nowych fanów dziennie, co w skali miesiąca dało ok. 3,5 mln. Firma z pewnością w jakimś stopniu czerpała korzyści z tego, że wciąż trwały zmagania olimpijskie w Londynie, których była oficjalnym sponsorem.
Na 2. miejscu wśród najszybciej rosnących marek uplasowała się amerykańska sieć supermarketów Target. W sierpniu przybyło jej 2,4 mln fanów, co daje ok. 78 tysięcy dziennie. W przypadku tej marki do pozyskania sporej ilości nowych „lajkowiczów” przyczyniła się akcja charytatywna, o której na bieżąco informowano na Facebooku.
Podium zamyka fan page Amazona, któremu przybywało statystycznie 68 tys. fanów dziennie, a w całym sierpniu 2,1 mln.
W Top 20 znalazły się również między innymi takie marki jak Walmart, Lay’s, Budweiser, Levi’s i Dove.
Pełne zestawienie można znaleźć tutaj.