reklama
Tradycyjne comiesięczne zestawienie danych dotyczących polskiego Facebooka opublikował SoTrender.
Najpopularniejszą branżą na polskim Facebooku niezmiennie pozostaje branża muzyczna. Fanpejdże zaliczone do tej kategorii zgromadziły łącznie już prawie 10 milionów fanów. Warto jednak odnotować awans z 4. na 2. pozycję branży odzieżowej, która w sierpniu zyskała ponad 340 tys. nowych fanów.
Największą liczbą zaangażowanych fanów mogą się pochwalić z kolei kategorie „E-commerce” (530 tys.) i „Sport” (493 tys.). W przypadku większości branż odsetek zaangażowanych fanów w stosunku do ich łącznej liczby nie przekracza 10%. Pod tym względem całą stawkę daleko w tyle pozostawiają fanpejdże z kategorii „Kawiarnie”, u których odsetek zaangażowanych fanów wynosi aż 93%!
Bez zmian na liście najpopularniejszych polskich fanpejdży. Pierwszą „piątkę”, podobnie jak w lipcu, stanowią: Demotywatory, Serce i Rozum, Kwejk, Play i Allegro. Temu ostatniemu ostro po piętach deptał fan page Orange Polska, który w sierpniu zyskał najwięcej fanów spośród czołowych fanpejdży (58 tys.), dzięki czemu wyprzedził stronę Kuby Wojewódzkiego. Warto nadmienić, że w chwili obecnej również Allegro zostało wyprzedzone przez Orange.
Najbardziej angażujące fanpejdże wśród tych największych to Pewex, Kocham Buty i Torebki oraz Kobiety bez serca. Górują nad resztą zarówno pod względem odsetka zaangażowanych fanów, jak i współczynnika interaktywności.
Jeśli chodzi o poszczególne branże, obyło się bez większych zmian. Warta odnotowania jest zmiana lidera w kategorii „Alkohol”. Fan page Ballantine’s w Polsce wyprzedził Wyborową i zdążył już zwiększyć przewagę, która na koniec sierpnia wynosiła zaledwie 324 fanów.
Wśród fanpejdży, które w sierpniu najmocniej angażowały swoich fanów (i nie tylko) należy wymienić: Gillette Venus Polska (422% zaangażowanych użytkowników w stosunku do ogólnej liczby fanów!), Milion kobiet (120%), Zeberka.pl (105%), Danone Nations Cup Polska (99%), Onet Sport (98%), Kibice – nasze kibicowskie życie (79%), Przegląd Sportowy (64%).
Sierpień przyniósł też kilku stronom pokaźny „zastrzyk” nowych fanów. Najbardziej w stosunku do lipcowej liczby fanów wzbogaciły się: Radler (wzrost o 301% – 58 tys. nowych fanów), Stop Cafe (120% – 30 tys.), Panasonic Polska (91% – 41 tys.), Pampers Polska (61% – 19 tys.), VERVA Street Racing (61% – 17 tys.), ORLEN Team (58% – 21 tys.). Pierwszy z wymienionych to fan page nowego produktu Warki, napoju będącego połączeniem piwa i lemoniady. Na przestrzeni ostatnich 2-óch miesięcy zyskał tylu fanów, że wyprzedził pod tym względem Żywca i… samą Warkę.
Autorzy raportu zapowiedzieli jednocześnie, że w zestawieniach nie będą pojawiać się strony, które są częścią globalnych fanpejdży. Dzieje się tak w przypadku światowych marek. Dzięki połączeniu profili mniejszy fan page automatycznie “zyskuje” wielkie ilości nowych fanów, a to dzięki temu, że Facebook wyświetla globalną liczbę. W taki oto sposób fan page Kit Kat obwołano chwilowo najpopularniejszym w Polsce, bowiem nagle “zyskał” 7 milionów fanów, mając ich do momentu połączenia z globalnym fan page Kit Kat tylko… 200 tysięcy. Na podobne połączenie profili zdecydowały się w Polsce takie marki jak Desperados czy Lancome.
Całe sierpniowe Fanpage Trends można znaleźć tutaj.