X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebookowicze nie chcą promować swoich postów

Facebookowicze nie chcą promować swoich postów

reklama


Badanie przeprowadzone wśród amerykańskich użytkowników Facebooka przeprowadziła firma Sterne Agee. Ankietowanych pytano przede wszystkim o kwestie związane z reklamami w serwisie.

Okazuje się, że większość użytkowników dostrzega teraz więcej reklam w serwisie niż jeszcze pół roku temu. Tego zdania było 54% respondentów, przy czym mieszczą się w tej statystyce odpowiedzi „nieco więcej”, „umiarkowanie więcej” i „znacznie więcej”. Reszta użytkowników w zasadzie nie dostrzega zmian w tej kwestii, a jedynie dla 4,2% z nich reklam jest mniej.

fot. Sterne Agee

Więcej reklam niekoniecznie oznacza, że są bardziej dopasowane do preferencji użytkowników. Ponad 60% ankietowanych twierdzi, że trafność facebookowych reklam nie zwiększyła się na przestrzeni ostatnich sześciu miesięcy. Dla 22% jest ona gorsza niż jeszcze pół roku temu, a tylko 17% jest zdania, że uległa w tym okresie poprawie.

fot. Sterne Agee

Zaledwie 16% facebookowiczów deklaruje, że zamierza korzystać z usługi płatnej promocji postów. W tej grupie użytkowników zapytano również o maksymalną kwotę jaką byliby w stanie przeznaczyć na lepsze wyeksponowanie swoich treści. Największy odsetek wskazał kwotę 1 dolara. Znacznie więcej, bo 45% użytkowników wyraziło zainteresowanie usługą Facebook Gifts.

fot. Sterne Agee

63% użytkowników logujących się z urządzeń stacjonarnych korzysta z serwisu codziennie, przy czym 43% wchodzi na stronę portalu kilka razy w ciągu dnia. Oczywiście powyższe statystyki są wyższe w przypadku młodszych facebookowiczów. W grupie wiekowej 18-29 wynoszą one, odpowiednio, 78% i 61%. W przypadku mobilnych użytkowników odsetek tych, którzy logują się codziennie jest niemal identyczny (64%).

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail