reklama
Badanie przeprowadzone wśród amerykańskich użytkowników Facebooka przeprowadziła firma Sterne Agee. Ankietowanych pytano przede wszystkim o kwestie związane z reklamami w serwisie.
Okazuje się, że większość użytkowników dostrzega teraz więcej reklam w serwisie niż jeszcze pół roku temu. Tego zdania było 54% respondentów, przy czym mieszczą się w tej statystyce odpowiedzi „nieco więcej”, „umiarkowanie więcej” i „znacznie więcej”. Reszta użytkowników w zasadzie nie dostrzega zmian w tej kwestii, a jedynie dla 4,2% z nich reklam jest mniej.
Więcej reklam niekoniecznie oznacza, że są bardziej dopasowane do preferencji użytkowników. Ponad 60% ankietowanych twierdzi, że trafność facebookowych reklam nie zwiększyła się na przestrzeni ostatnich sześciu miesięcy. Dla 22% jest ona gorsza niż jeszcze pół roku temu, a tylko 17% jest zdania, że uległa w tym okresie poprawie.
Zaledwie 16% facebookowiczów deklaruje, że zamierza korzystać z usługi płatnej promocji postów. W tej grupie użytkowników zapytano również o maksymalną kwotę jaką byliby w stanie przeznaczyć na lepsze wyeksponowanie swoich treści. Największy odsetek wskazał kwotę 1 dolara. Znacznie więcej, bo 45% użytkowników wyraziło zainteresowanie usługą Facebook Gifts.
63% użytkowników logujących się z urządzeń stacjonarnych korzysta z serwisu codziennie, przy czym 43% wchodzi na stronę portalu kilka razy w ciągu dnia. Oczywiście powyższe statystyki są wyższe w przypadku młodszych facebookowiczów. W grupie wiekowej 18-29 wynoszą one, odpowiednio, 78% i 61%. W przypadku mobilnych użytkowników odsetek tych, którzy logują się codziennie jest niemal identyczny (64%).