
reklama
Kolekcja TEN to kreatywny projekt promujący sztukę cyfrową, w którym udział wzięło 10 światowej sławy artystów cyfrowych. Ich prace były oferowane do ściągnięcia bezpłatnie (24h) przez kolejnych 10 miesięcy, począwszy od grudnia 2011 roku. 10 września 2012 r., został ogłoszony międzynarodowy konkurs kreatywny zainspirowany tym projektem. To prestiżowa impreza – z dedykowaną konkursową stroną na Facebooku: tencollectioncontest.com – w której wzięli udział graficy z obszaru „digital art” z całego świata. Przez miesiąc wszyscy uczestnicy wysyłali swoje prace, które – zgodnie z regulaminem – musiały nawiązywać do jednego z takich tematów jak: biznes, rodzina, podróż, pieniądze, żywność, lifestyle, abstrakcja, street art, mobile oraz drinks. Ponadto, każdy projekt musiał być zapisany jako plik PSD i stworzony przy użyciu przynajmniej trzech zdjęć z serwisu Fotolia, które zostały wykorzystane przez artystę z Kolekcji TEN. Do tworzenia plików konkursowych mogły być wykorzystywane także prywatne obrazy oraz inne pliki z bazy Fotolii. Zwycięzcy konkursu Fotolia TEN otrzymują nagrody o łącznej wartości ok. 850 000 zł.
Praca Sebastiana Powszuka, której przewodnim tematem jest „Podróż”, została wybrana jako najlepsza z pośród 1260 grafik nadesłanych z całego świata. W konkursie wyróżniono również pracę drugiej osoby z Polski – w kategorii „Lifestyle”.
Wschodzący talent
Kim jest zwycięzca? To grafik i webmaster w firmie Biapol w Warszawie, Sebastian Powszuk nadal nie dowierza, że pokonał międzynarodową konkurencję. – Kiedy Fotolia oznajmiła mi, że wygrałem ten konkurs, nie wierzyłem własnym uszom – opowiada o własnej reakcji na zwycięstwo. Powszuk od dziecka jest zauroczony grafiką i sztuką cyfrową. Co warte podkreślenia, jest samoukiem, który źródeł inspiracji poszukuje głównie w internecie, ale także we wszystkim, co go otacza. Sam określa siebie jako perfekcjonistę: – Nie mogę zasnąć, jeśli nie skońDalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
czę projektu, który zacząłem. Nad pracą konkursową pracowałem przez jeden weekend z krótkimi przerwami – dodaje.
Poza wymienioną wcześniej kampanią międzynarodową, Polak otrzyma nagrody o łącznej wartości ponad 20 000 zł.
Wszystkie nagrodzone prace można obejrzeć na oficjalnej stronie konkursu www.tencollectioncontest.com.
Wszystkie zgłoszone prace do konkursu TEN by Fotolia można obejrzeć na: https://www.facebook.com/TenCollectionCommunity/photos_stream.
Reklama