reklama
Dzień I
Otwarcia festiwalu dokonali przedstawiciele organizatorów festiwalu, w tym nowy Rektor Łódzkiej Szkoły Filmowej- prof. Mariusz Grzegorzek.
Pierwszy dzień Filmteractive Festivalu rozpoczął się wystąpieniem Joanny Ciemniewskiej (Polskie Badania Internetu), która zaprezentowała profil statystycznego polskiego internauty, przeglądającego sieć w celach rozrywkowych (87%) i surfującego przede wszystkim po witrynach wrzuta.pl i tosiewytnie.pl.
David Kang (Estee Lauder Companies) w przystępny i zabawny sposób przedstawił multi-linearną strategię marketingową swojej marki. Jak się okazuję, chociaż Estee Lauder stosuje wiele innowacyjnych rozwiązań (social media, YouTube, fora internetowe, łatwo dostępny sklep online), wciąż docenia siłę marketingu szeptanego.
Pomysłodawca Filmteractive Festivalu, Olgierd Cygan, zaprezentował kilka najlepszych projektów filmowych nagrodzonych na festiwalu Cannes Lions 2012, takich jak: I am Playr (Nike), The beauty of a second (Montblanc), GT Academy (Nissan), Plan B (Ballantine’s) oraz odcinek nowego serialu MacGyver dla Mercedes-Benz.
Anrick Bregman przedstawił interaktywny video projekt The Black Diamond przygotowany specjalnie dla firmy Stella Artois, a Tomasz Kreczmar (Hyper+) przeanalizował związki między grami i filmem, zagadnienie interaktywności i szeroko pojętej immersji.
Steve Allison (Adobe Systems) opowiedział o aplikacji Second Screen, odpowiedzialnej za przystosowanie tradycyjnego przekazu telewizyjnego do odbioru na urządzeniach mobilnych. Dzięki Adobe aż 34% Brytyjczyków obejrzało Olimpiadę na ekranie smartfona. Natomiast Sławomir Idziak, uznany polski reżyser, przedstawił organizowane przez siebie plenery filmowe Film Spring Open.
Goście Filmteractive Festivalu mieli także okazję wziąć udział w wideokonferencji i porozmawiać z Christopherem Sandbergiem (dwukrotnym zdobywcą międzynarodowej nagrody Emmy) o sposobach angażowania publiczności w interaktywną opowieść filmową.
Pages: 1 2