X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Rewolucja i ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu

Rewolucja i ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesuWayne Visser / fot. mat. prasowy

Konferencja składała się z trzech bloków tematycznych – komunikacja, edukacja, technologia – z serią prezentacji pecha kucha (20 slajdów przedstawianych po 20 sekund każdy). Prelegenci przedstawili innowacyjne przykłady w każdym temacie, m.in. jak skutecznie komunikować działania CSR w Internecie, jak wykorzystywać nowe technologie w edukacji klientów, pracowników i dostawców, jak i po co tworzyć raport społeczny online, grywalizacja i wiele innych.

Wayne Visser, dyrektor think-tanku CSR International, przedstawił ewolucję koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu od CSR 1.0 do CSR 2.0. – Na przestrzeni lat zmieniły się motywy społecznego zaangażowania firm. Od ery chciwości, kiedy obchodzono regulacje i wybierano mniejsze zło, poprzez erę filantropii i podejmowania działań charytatywnych, erę marketingu i koncentrowania się na korzyściach promocyjnych, erę zarządzania, gdy CSR włączano w system zarządzania, aż po przyjęcie pełnej odpowiedzialności za działania przedsiębiorstwo wymagające zmiany modelu biznesowego na bardziej innowacyjny – czyli właśnie CSR 2.0 – powiedział Visser.

– Również w Polsce obserwujemy, jak CSR ewoluuje i stara się odpowiedzieć na palące problemy współczesnego świata, takie jak nierówności społeczne, zmiany klimatyczne, ubóstwo i niedożywienie – komentuje Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu. – Firmy odchodzą od działań czysto filantropijnych czy PR-owych i coraz częściej faktycznie angażują się w zaawansowane społecznie odpowiedzialne działania – dodaje.

– Ewolucję CSR-u można porównać do zmiany pomiędzy Web 1.0 a Web 2.0. Tak jak Internet ma obecnie miliardy użytkowników, tak CSR musi swoim zasięgiem objąć więcej przedsiębiorstw, szczególnie małych i średnich. I wzorem globalnej sieci powinien stać się bardziej interaktywny, angażując konsumentów we współtworzenie pomysłów i rozwiązań – podsumował Wayne Visser.

Social Press był patronem medialnym tego wydarzenia.

Czym jest CSR 2.0? / fot. mat. prasowy

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail