reklama
Dzień II
Drugiego dnia nieco więcej uwagi poświęcono artystom. W świat cross i trans-mediowych projektów sfinansowanych dzięki platformom crowdfundingowym wprowadzili Was Helena Granqvist (Granny’s Dancing on the Table) i Yomi Ayeni (Clockwork Watch).
Zaprezentowaliśmy także nagrodzone filmy reklamowe w konkursie „Shoot the Brand – nakręć swoją markę”, zorganizowanym przez Filmteractive Festival, platformę Million You oraz agencję interaktywną Digital One. Na scenie pojawiła się przedstawicielka firmy Miraculum, Małgorzata Włodarczyk, która opowiedziała o przebiegu konkursu oraz o strategii odmładzania marki Wars. Pierwsze miejsce zdobył film Adriana Łapczyńskiego pod tytułem “Wars – Męski Świat”.
Mieliście także okazję przyjrzeć się dwóm skrajnie różnym modelom telewizji. Mariusz Stecki (iTVP HD) przedstawił nowy multiplatformowy kierunek rozwoju Telewizji Polskiej, a Marcin Jaśkiewicz (ISTV) przybliżył zasadę działania nowatorskiej wielotematycznej telewizji, która istnieje wyłącznie w Internecie.
Nieco więcej o wideoblogach opowiedziała Dorota Szostek (Grupa Onet.pl), która podsumowała swoje wystąpienie humorystycznym wideo o. Franciszka i o. Leonarda (BezSloganu), nagranym specjalnie dla Filmteractive Festivalu. Organizatorzy połączyli się także poprzez wideokonferencję z Karine Dubois, producentką filmową z Kanady. Karine we współpracy z Radio-Canada przygotowała interaktywny projekt The Sound of Words.
Najwięcej emocji na widowni wzbudziły panele dyskusyjne. O przyszłość telewizji spierali się eksperci reprezentujący Canal+, Polkomtel, iTVP HD oraz YouTube. Drugiego dnia nasi goście posłuchali rozmowy na temat crowdsourcingu i crowdfundingu (MillionYou.com, Megatotal.pl, Polskie Towarzystwo Crowdfundingu).
Zdecydowanie najbardziej ożywiona okazała się debata „Legalność w sieci” (Legalna Kultura, Fundacja Nowoczesna Polska, Chomikuj.pl, Centrum Cyfrowe, Agora). Słuchacze zasypywali gości pytaniami jeszcze 40 minut po zakończeniu dyskusji.
W tym roku jury Filmteractive Festivalu doceniło najbardziej innowacyjne projekty i przyznało cztery specjalne nagrody dla:
1. Sławomira Idziaka za życiowe dokonania w dziedzinie filmu cyfrowego i interaktywnego,
2. Christophera Sandberga za „The Spiral” (Najciekawszy projekt cross-media),
3. Karine Dubois za “The Sound of Words” (Najciekawszy projekt digital video),
4. Firmy Mercedes-Benz za „MacGyver i nowy Citan” (Najciekawszy projekt branded content).
Organizatorzy Filmteractive Festivalu przygotowali również przyjazną strefę networkingową. Przy kawie i Pepsi można było wymienić się spostrzeżeniami i kontaktami. Na gości czekała też specjalnie przygotowana ściana składająca się z dziewięciu ekranów z sensorem Kinect, który nad głowami uchwyconych osób, umieszczał zabawne komentarze w czerwonych chmurkach. Więcej o nim dowiecie się z materiału wideo od Macieja Budzicha.
Po pierwszym dniu prelekcji i debat goście festiwalowi bawili się na Afterparty w klubie SPINKA. O dobrą atmosferę zadbało Kino Zremiksowane, DJe klubowi oraz Ballantine’s. Mamy nadzieję, że mile wspominacie dwa pełne wrażeń i intelektualnych wyzwań dni. Bądźcie z nami podczas trzeciej edycji Filmteractive Festival 2013!
Relacja przygotowana na podstawie materiałów prasowych organizatora.
Pages: 1 2