reklama
Badanie „Email w biegu” zostało przeprowadzone przez specjalizującą się w email marketingu firmę GetResponse. Twórcy podkreślają, że stworzony na podstawie wyników badania raport przedstawia najnowsze tendencje i trendy w sposobach sprawdzania poczty elektronicznej przez polskich internautów. Jednocześnie daje dobre rozeznanie w funkcjonowaniu rynku mobilnego w naszym kraju.
Najpopularniejszym urządzeniem, z którego korzystają polscy internauci wciąż pozostaje laptop, ale patrząc na poniższy diagram można oczekiwać, że już wkrótce będzie to smartfon. Z kolei wciąż relatywnie niewielką popularnością cieszą się tablety, ale wraz z rozwojem rynku mobilnych urządzeń i tym samym popularności mobilnego internetu ten odsetek powinien się zwiększać. Inaczej będzie z pewnością w przypadku komputerów stacjonarnych.
Pozostając wciąż najpopularniejszym urządzeniem do przeglądania Sieci, laptop jest też tym urządzeniem, na którym najczęściej sprawdzamy pocztę email. Prawie co czwarty respondent sprawdza ją zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych. Sporą popularnością cieszą się również naturalnie smartfony.
Jeśli chodzi o użytkowników smartfonów, zdecydowanie największa ich część korzysta z Androida. Popularność iOS jest u nas znacznie mniejsza niż to ma miejsce za oceanem.
Co najchętniej robimy na smartfonach? Sprawdzamy pocztę email, przeglądamy strony i korzystamy z aplikacji mobilnych. Do tej ostatniej kategorii nie zaliczono korzystania z serwisów społecznościowych, którą to aktywność wydzielono jako osobną. Wskazało ją jeszcze relatywnie niewielu użytkowników.
Większość spośród tych, którzy sprawdzają na smartfonach pocztę elektroniczną sprawdza zarówno korespondencję prywatną, jak również służbową. Wyłącznie wiadomości służbowe sprawdza tylko 10% ankietowanych. Warto również wskazać, że prawie 2/3 respondendtów prowadzi na smartfonach aktywną korespondencję, odpisując na chociaż część odczytanych wiadomości. Do samego odczytywania wiadomości ogranicza się 36,7% użytkowników.
Specjaliści z GetResponse zapytali ankietowanych również o to, co robią w sytuacji, gdy dana wiadomość nie wyświetla się poprawnie na smartfonie. Zdecydowana większość stwierdziła, że sprawdzi ją później na urządzeniu stacjonarnym. Znacznie mniejszy odsetek ją zignoruje, a najmniej respondentów było zdania, że ją usunie.
Wyniki badania wskazują również, że skuteczność newsletterów odczytywanych na smartfonach póki co nie jest zbyt duża. Niemal 63% użytkowników stwierdziło, że nie newsletter nie skłonił ich do zakupu reklamowanego produktu.
Prawie wszyscy ankietowani zgodzili się natomiast co do tego, że urządzenia mobilne są wygodnym sposobem komunikacji.
Pełen raport dostępny pod tym adresem.
Badanie zostało przeprowadzone w okresie 22.06 – 25.07.2012 r. na grupie 959 respondentów z różnej wielkości firm z 16 branż.