X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

NK.pl potwierdza: Internet i telewizja dobrze się uzupełniają

NK.pl potwierdza: Internet i telewizja dobrze się uzupełniają

reklama


Dział badawczy serwisu NK.pl (Research NK) przeprowadził badania dotyczące korzystania przez Polaków z mediów, ze szczególnym uwzględnieniem Internetu.

Wśród tradycyjnych mediów najwyższą penetrację ma telewizja, której oglądanie deklaruje 85% badanych. Sporą popularnością cieszy się również radio. Jeśli chodzi o prasę, większa jest penetracja magazynów i czasopism aniżeli gazet codziennych. Warto też zaznaczyć, że popularność prasy największa jest w dużych miastach liczących powyżej 500 tysięcy mieszkańców. Tam współczynniki penetracji dla magazynów i gazet codziennych są wyższe (odpowiednio 39% i 55%).

fot. NK.pl

Polacy są mobilni – taki wniosek jest w pełni uprawniony biorąc pod uwagę, że aż 94% ankietowanych posiada telefon komórkowy, a jego stacjonarny odpowiednik zaledwie 40%. Z drugiej strony, rynek mobilnych urządzeń wciąż ma u nas spore pole do rozwoju, czego dowodem niewielka jeszcze popularność tabletów.

fot. NK.pl

Ankietowanych zapytano również o to w jakich sytuacjach korzystają z Internetu. Najwięcej respondentów wskazało, że szuka w Sieci dodatkowych informacji o produktach reklamowanych w innych mediach. Bardzo często surfowanie następuje w czasie oczekiwania na kogoś. Ponad połowa ankietowanych wskazała, że Internet towarzyszy im również w trakcie słuchania radia lub oglądania telewizji. Ze zrozumiałych względów relatywnie niewielu deklaruje korzystanie z Sieci podczas czytania gazet lub grania w gry wideo, które to zajęcia są znacznie bardziej angażujące niż słuchanie radia czy oglądanie telewizji. Co znamienne, to osobom młodszym znacznie częściej Internet towarzyszy podczas wykonywania innych czynności. Coraz popularniejsze jest też korzystanie z Sieci w trakcie uprawiania sportu, a to dzięki aplikacjom do treningów rodzaju Endomondo czy Nike+ .

fot. NK.pl

Jak podaje Research.NK, korzystanie z Internetu równolegle z wykonywaniem innych czynności może odbywać się zarówno na komputerze czy laptopie, jak również na telefonie. W przypadku niektórych aktywności naturalne jest surfowanie po Sieci na laptopie, jak w celu znalezienia informacji o produkcie reklamowanym w innych mediach, podczas słuchania radia czy oglądania telewizji. Z kolei podczas podróży, wieczornego wyjścia czy w trakcie uprawiania sportu naturalne jest, że łatwiej korzystać z Internetu za pomocą telefonu komórkowego.

fot. NK.pl

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail