X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Starbucks pobił rekord świata w liczbie sprzedanych kuponów

Starbucks pobił rekord świata w liczbie sprzedanych kuponów

1 157 141 – tyle wynosił jak dotychczas światowy rekord w ilości sprzedanych kuponów. Należał do Amazona, który osiągnął taki wynik dzięki promocyjnej cenie 10 dolarów (zamiast 20 dolarów) za kartę podarunkową do wykorzystania w sklepie. Jak większość rekordów, tak i ten musiał zostać wreszcie pobity.

Nowym rekordzistą został amerykański gigant Starbucks. Kupon zniżkowy wart 10 dolarów, sprzedawany za połowę ceny kupiło aż 1,5 miliona internautów! Byłoby ich więcej gdyby nie prozaiczna przyczyna – wyczerpanie oferty. Zwycięski kupon prezentował się tak:

fot. Living Social

Co ciekawe, szczęśliwą dla Starbucksa platformą okazał się być nie Groupon, lider rynku zakupów grupowych, a jego najpoważniejszy konkurent – LivingSocial. Z drugiej strony patrząc, wspomniany wyżej poprzedni rekord ustanowiony przez Amazona również stał się udziałem LivingSocial, więc nie ma tu mowy o wielkim zaskoczeniu. Tym bardziej, że jak powszechnie wiadomo od czasu debiutu giełdowego Groupon przeżywa ciężkie chwile, co znajduje odzwierciedlenie w cenach akcji spółki. Obecnie inwestorzy na NASDAQ płacą za nie około 5 dolarów, co stanowi zaledwie 25% ceny emisyjnej (20 USD).

Poniżej lista dotychczasowych rekordów:

fot. Mashable

Z okazji nowego rekordu świata polski agregator serwisów zakupów grupowych GoDealla.pl opublikował dane dotyczące najlepszych wyników osiągniętych w naszym kraju. Wynika z nich, że rekord Polski wynosi „tylko” 30 000 kuponów. Taki wynik ustanowiło Śląskie Wesołe Miasteczko w Chorzowie, sprzedając na Grouponie zniżkowe bilety wstępu (za 25 zł zamiast 50 zł).

Inne najlepsze polskie wyniki można znaleźć na poniższej infografice.

fot. GoDealla.pl

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail