reklama
Dane dotyczące Twittera zebrał i opublikował w formie infografiki serwis Website-Monitoring.
Zaprezentowane liczby potwierdzają to co wiemy od dawna – liczba zarejestrowanych przez użytkowników kont wynosi już ponad pół miliarda, ale wciąż niewiele ponad 25% (140 mln) jest aktywnych. Patrząc na dane dotyczące tempa powstawania nowych profili można by pomyśleć, że Twitter znajduje się na wielkiej fali wznoszącej – milion nowych kont każdego dnia! Jest też jednak łyżka dziegciu – aż 40% użytkowników nigdy nie opublikowało chociażby jednego wpisu. Ci, którzy publikują chociaż jednego tweeta dziennie stanowią 18%. Jedna czwarta profili nie jest obserwowana przez nikogo.
Statystyczny użytkownik mikrobloga ma 27 obserwujących. Przeważają przedstawicielki płci pięknej (55%), ludzie młodzi, w wieku co najwyżej 34 lat (62%), posiadający co najmniej jedno dziecko (55%). Aż połowa użytkowników Twittera to Amerykanie. Inne nacje lubiące Twittera to Brytyjczycy (17%), Australijczycy (4%) oraz Brazylijczycy (3,4%).
Każdej sekundy publikowanych jest ok. 750 tweetów, a w dniach szczytowego zaangażowania ich liczba sięga 175 milionów w ciągu dnia.
Kilka danych potwierdza, że Twitter to również dobre miejsce dla marek. Na mikroblogu obecna jest ponad połowa tych, które wykorzystują social media w swoich strategiach. 50% aktywnych użytkowników Twittera obserwuje chociaż jedną markę.
Największą liczbę obserwujących zgromadziły profile Lady Gagi, Justina Biebera i Katy Perry. W czołówce znajduje się również Barack Obama, który ostatnio pobił rekord wszech czasów zaangażowania na Twitterze. Opublikowany w noc wyborczą tweet ze zdjęciem, na którym Obama obejmuje swoją żonę Michelle i z podpisem “Four more years” udostępniło już ponad 800 tysięcy użytkowników.
Poniżej infografika Website-Monitoring wraz z najważniejszymi wydarzeniami z historii Twittera.