X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Polskie hotele nie wykorzystują potencjału Facebooka

Polskie hotele nie wykorzystują potencjału Facebooka

reklama


Agencja Social Media London Style we współpracy z programem certyfikacji „Złoty Standard” przygotowała raport „Polska branża hotelarska na Facebooku”. Twórcy raportu w okresie wakacyjnym (1.06 – 25.08.2012) przeanalizowali fanpejdże ponad 100 hoteli. Badano je pod kątem liczby fanów, liczby publikacji i interakcji jakie wygenerowały, liczby meldunków, a także potencjalnego zasięgu. Z analizy wyłączono fanpejdże należące do sieci hotelarskich.

Najwięcej fanów zgromadził hotel Polonia Palace w Warszawie (ponad 9 tys. fanów na dzień sporządzania raportu; obecnie już ponad 12 tys.). Na kolejnych miejscach znalazły się Hotel SPA Irena Eris oraz Hotel & SPA Kocierz. Nie da się ukryć, że stan posiadania hoteli mierzony ilością fanów pokazuje, że cała branża nie cieszy się póki co zbytnią popularnością wśród facebookowiczów.

fot. Social Media London Style

Ponad połowa badanych hoteli wprowadziła na swoich stronach usługę Facebook Places, umożliwiającą mobilnym facebookowiczom meldowanie się w nich. Największą liczbą check-inów mogą pochwalić się warszawski InterContinental, gdański Hilton oraz wspomniany już Polonia Palace.

fot. Social Media London Style

Nieco inaczej wygląda czołówka najczęściej publikujących fanpejdży i tych, które w analizowanym okresie wygenerowały największą liczbę komentarzy. W obydwu tych kategoriach zwyciężył Hotel Klimek znajdujący się w Muszynie.

Autorzy raportu pokusili się również o zaprezentowanie kilku wybranych case studies. Wśród nich znajdziemy analizę strategii hoteli Haffner w Sopocie oraz Pałac Staniszów, ale również 2-óch zagranicznych.

Jak podkreślają twórcy raportu, przeprowadzona analiza wykazała, że większość hoteli nie wykorzystuje potencjału Facebooka. Odnotowano tylko kilka przypadków skutecznej realizacji strategii marketingowej w serwisie. Aż 70 hoteli opublikowało mniej niż 30 wpisów w analizowanym okresie niemal 3-ech miesięcy. Znalazło to odbicie również w niewielkiej liczbie komentarzy – aż 76 hoteli zgromadziło mniej niż 30 komentarzy. Sporo hoteli wciąż nie zdecydowało się na włączenie funkcji Facebook Places.

Pełen raport dostępny tutaj.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail