reklama
Kto widział Emilkę?
Dodatkowo na profilu Tomasza Palca na Facebooku prowadzony był konkurs pn. „Kto widział Emilkę?”. Zadaniem jego uczestników było odnalezienie tajemniczej siostry Tomasza Palca i dostarczenie zmartwionym rodzicom dowodu (w postaci zdjęcia i komentarza, z podaniem godziny i okoliczności w jakich Emilkę zastano) na to, że ich córka ma się świetnie. Bohater kampanii zachęcał internautów do „foto-safari” na ulicach polskich miast, na uczelniach, w muzeach, pubach, parkach, na stadionach. To jak będzie wyglądała Emilka i gdzie zostanie znaleziona, zależało od inwencji twórczej uczestników zabawy.
Pod koniec każdego konkursowego dnia, spośród autorów nadesłanych prac, wybierany był zdobywca jednej z 14 nietypowych, ale bardzo praktycznych nagród (m.in. miesięczny zapas zupek chińskich instant, miska do prania ręcznego z zestawem spinaczy czy 2 pary ciepłych skarpet z zestawem do cerowania: białą i czarną nitką oraz igłą) – ufundowanych przez wdzięcznych rodziców, Państwa Palców. Nagrodą grand prix dla autora najciekawszej, spośród wszystkich nadesłanych prac konkursowych, był czytnik e-booków.
Do konkursu zgłoszono 50 prac z czego 14 osób uhonorowano nagrodą dnia, a jedną nagrodą Grand Prix. Wsparcie reklamowe Działaniom kreatywnym w social media towarzyszyła odsłonowa kampania reklamowa (CPC i CPM). Nawiązujące do filmów viralowych z Tomaszem Palcem bannery pojawiły się na: Facebooku, NK.pl, portalach Matura.onet.pl i Student.onet.pl., a także na popularnych wśród młodzieży serwisach dzielenia się treścią: kwejk.pl, demotywatory.pl, wykop.pl, studentpotrafi.pl oraz mistrzowie.org. Reklama na Facebooku była stargetowana na osoby w przedziale wiekowym 17-22 lata, zamieszkujące województwa: małopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie, śląskie i lubelskie.
Target reklam na Facebooku odpowiadał docelowemu zasięgowi kampanii – była to kampania krajowa, ukierunkowana na osoby w wieku 17-22 lata, mieszkające w województwach: małopolskim, podkarpackim, świętokrzyskim, śląskim i lubelskim (właśnie z tych regionów pochodzi najwięcej studentów krakowskich uczelni wyższych).
Dodatkowo, w czasie trwania kampanii, na www.Matura.onet.pl i www.Student.onet.pl pojawiały się artykuły sponsorowane, a na serwisach kwejk.pl i demotywatory.pl zabawne grafiki związane ze studenckim życiem w Krakowie – na części z nich znalazł się Tomasz Palec. W czasie trwania kampanii jej główny bohater był też aktywnym użytkownikiem wybranych młodzieżowych forów internetowych (e-mlodzi.com, nastek.pl/forum, forum.4teens.pl, m-forum.pl, forumowisko.pl).
Poniżej prezentujemy dwie przykładowe grafiki, które pojawiły się na serwisie demotywatory.pl.
Ciąg dalszy nastąpi…
Wykorzystująca absurdalny humor kreacja kampanii oraz fakt, że Tomasz Palec to postać animowana sprawiły, że bohater ten ma duże szanse na to, by stać się memem internetowym, a w dłuższej perspektywie czasowej, być może brand hero życia studenckiego w Krakowie. „Elastyczna konstrukcja” bohatera, jego bogaty życiorys, liczna rodzina i pokaźna grupa znajomych pozwalają z łatwością zaadaptować Tomasza Palca na potrzeby działań promocyjnych każdej z krakowskich uczelni. Może on również promować ofertę staży, praktyk i pracy dla studentów i absolwentów krakowskich uczelni wyższych, przygotowywaną przez funkcjonujące na terenie Krakowa firmy.
Podsumowanie
• W ciągu miesiąca fan page Tomasza Palca zgromadził blisko 1000 znajomych.
• Związane z kampanią reklamy na Facebooku zostały wyświetlone 46 017 497 razy, kliknęło w nie 13 970 osób, ustalając stosunek wyświetleń do kliknięć na poziomie 0,030 %.
• W czasie trwania kampanii odcinki viralowe z Tomaszem Palcem w roli głównej na YouTube.com i na kanale Webshake.tv zostały wyświetlone ponad 34 tys. razy (liczba ta nie obejmuje m.in. wyświetleń filmików poprzez profil bohatera na Facebooku czy serwis wrzuta.pl).
• Najchętniej „lajkowane” i komentowane były zabawne grafiki z udziałem Tomasza Palca i fotograficzne relacje bohatera z „kulinarnych wycieczek” po Krakowie, podczas których jadał przysmaki krakowskich studentów, takie jak np. zapiekanka na pl. Nowym (w dzielnicy Kazimierz), kiełbaski sprzedawane wieczorem i nocą przy Hali Targowej obok niebieskiej Nyski, czy lody przy ul. Starowiślnej. Internauci chętnie brali też udział w sondach, wskazując np. urokliwe zakątki miasta, które ich zdaniem warto odwiedzić. Chętnie udostępniali też filmiki viralowe z Tomaszem Palcem w roli głównej oraz zdjęcia nieznanych z przewodników, a interesujących miejsc w Krakowie. Komentarze i wpisy zamieszczane przez użytkowników FB w profilu Tomasza Palca wyrażały pozytywne emocje i stosunek do Krakowa oraz bohatera kampanii.
Autorem koncepcji kreatywnej kampanii i twórcą filmów viralowych jest agencja No Hau Studio Sp. z o.o. Kampanię dla Urzędu Miasta Krakowa w dniach 20.06-20.07. 2012 r. realizowała agencja interaktywna Idealia Sp. z o.o.
Pages: 1 2