X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Od „lubię to” po „znam się na tym”, czyli jak dzięki avatarowi zdobywać doświadczenie zawodowe

Od „lubię to” po „znam się na tym”, czyli jak dzięki avatarowi zdobywać doświadczenie zawodoweLaureatki konkursu Nestlé / fot. mat. prasowy

reklama

Efektywność

Przygotowanie planu zdrowego odżywiania było dla uczestników projektu testem z udzielania porad dietetycznych ich pacjentom. Na ich zaangażowanie w realizację zadania konkursowego niewątpliwy wpływ miała szczególna zażyłość, jaka łączyła ich z avatarem. Natalia Honorata Witalna była w ich przekonaniu żywą osobą, dzięki czemu emocjonalne przywiązanie do niej rosło z każdym dniem. Wchodzili z nią w żywą interakcję, często zadawali pytania i proponowali wspólne wyjścia na rower czy jogging. Silna zażyłość nie ustąpiła pomimo zakończenia projektu. W opracowanych planach żywieniowych uczestnicy bezpośrednio zwracali się do Natalii, dawali jej osobiste rady i motywowali do zmiany niewłaściwych nawyków.

Precyzyjne określenie grupy docelowej zaowocowało skutecznością dotarcia oraz jakością relacji i wysokim poziomem zaangażowania uczestników. Podczas komunikacji konkursowej odnotowano prawie 18 000 odwiedzin fan page’a, na którym zgromadzono ponad 660 młodych specjalistów oraz pasjonatów zdrowego jedzenia. Dzięki zastosowanej formule projektu wielokrotnie zapoznawali się oni z kontentem. Podczas bardzo krótkiego okresu udało się zbudować ich faktyczne zaangażowanie, które sięgało nawet 70%! Po dwumiesięcznej komunikacji nadesłano łącznie ponad 1000 stron zaleceń żywieniowych. W mediach pojawiło się ponad 260 publikacji o Natalii Honoracie Witalnej i społecznych oraz rynkowych wyzwaniach stojących przed przyszłymi żywieniowcami. Podczas trwania projektu nawiązano kontakt z 39 uczelniami z całej Polski i ponad 20 instytucjami żywieniowymi.

Interaktywna formuła projektu, wykorzystująca social media i oparta na analizie konkretnego przypadku, dała możliwość zweryfikowania nabytych przez młodych żywieniowców umiejętności w praktyce. Dla przyszłych specjalistów udział w projekcie był szansą na zdobycie doświadczenia zawodowego oraz nawiązanie kontaktów ze studentami pokrewnych kierunków i kluczowymi przedstawicielami branży w kraju. Dla uczelni z kolei stwarzał możliwość realizacji preferowanych projektów naukowych. Z ankiet, przeprowadzony wśród studentów żywienia wynika, że ponad 50% respondentów oceniła konkurs jako nowoczesny, stawiający ciekawe wyzwania, oryginalny i dający możliwość sprawdzenia wiedzy w praktyce. 83% z nich chce, by konkurs odbył się w przyszłym roku, a aż 76% już dziś deklaruje chęć udziału.

Podsumowanie projektu:

Wnioski agencji

1. Era lubienia wszystkiego dobiega końca. Warto skrupulatniej analizować relacje społecznościowe. Poszukiwać tego, co faktycznie angażuje usera. Budować fanpage w oparciu o core target – kameralną, ale faktycznie zainteresowaną grupę. Przykład projektu Nutrition, Health & Wellness potwierdza słuszność tych założeń w jednym miejscu zgromadzono core target – gdzie dyskutowano o najważniejszych kwestiach związanych ze zdrowiem i żywieniem w Polsce i na świecie.

2. Core target > target. Precyzyjne określenie grupy docelowej gwarantuje skuteczność dotarcia z komunikatem, a w dalszej konsekwencji jakość relacji i poziom zaangażowania. Dzięki temu trafiono w sedno z komunikacją, uzyskując nawet 70-proc. odzew.

3. Edutainment zwiększa otwartość odbiorcy na przekaz oraz poziom jego zaangażowania. Postać avatara i jego lekki język dostarczał rozrywki i generował uśmiech na twarzy fanów. Tym chętniej dyskutowali z nim, szukali rozwiązań jego problemów, darzyli go sympatią i żywili do niego prawdziwe emocje. Licznym komentarzom sprzyjał kameralny charakter fanpage’a. Edutainment to skuteczne narzędzie w przekazywaniu wiedzy i umiejętności. Doskonałe m.in. do promocji zdrowego trybu życia i profilaktyki zdrowotnej.

4. Wielość kanałów komunikacji skupionych wokół Facebooka gwarantuje maksymalną skuteczność dotarcia z komunikatem do core targetu. O I edycji projektu Nestlé Nutrition, Health & Wellness dowiedziało się 10% grupy docelowej.

Za koncepcję kreatywną i realizacją projektu odpowiedzialna była agencja public relations Eskadra PUBLICA. Merytoryczny nadzór nad akcją sprawowali specjaliści ds. żywienia z Nestlé Polska S.A. Podczas projektu współpracowano także ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego, Instytutem Żywności i Żywienia oraz Polskim Towarzystwem Dietetyki.

Pages: 1 2


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail