![Ile kliknięć “Lubię to” potrzeba, aby przekonać internautę do zakupu produktu? Ile kliknięć “Lubię to” potrzeba, aby przekonać internautę do zakupu produktu?](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F01%2Fwomen_laptop_happy_RAD0065913.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Wyniki przeprowadzonego przez firmę 8thBridge badania opublikował serwis eMarketer. Analitycy przyjrzeli się preferencjom amerykańskich użytkowników mediów społecznościowych.
Okazało się, że niemal jedna trzecia respondentów w dalszym ciągu nie publikuje w social media informacji i opinii o produktach. Udostępnianie takich treści najbardziej rozpowszechnione jest wśród facebookowiczów. Użytkownicy pozostałych serwisów są nieco mniej skłonni do publikowania takich informacji czy opinii. Można wszakże pokusić się o prognozę, że w tej materii będzie rosła rola coraz popularniejszego Pinteresta. Serwis już teraz znalazł się bowiem na trzecim miejscu pod względem powszechności takiej postawy wśród korzystających z niego użytkowników.
Dlaczego użytkownicy portali społecznościowych udostępniają treści dotyczące produktów? Najczęściej przewijającą się odpowiedzią była chęć wyrażenia własnego gustu i preferencji wśród znajomych. Niemal równie często jako motywację podawano chęć upowszechnienia danego produktu czy wrażeń związanych z korzystaniem z niego oraz uzyskania zniżek czy rabatów w zamian za udostępnienie informacji.
Co ciekawe, w przypadku gdy użytkownicy udostępniali treści dotyczące produktów, których jeszcze nie kupili, tylko 36% stwierdziło, że wraz ze wzrostem liczby „lajków” rośnie prawdopodobieństwo, że zdecydują się na zakup.