X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Ile kliknięć “Lubię to” potrzeba, aby przekonać internautę do zakupu produktu?

Ile kliknięć “Lubię to” potrzeba, aby przekonać internautę do zakupu produktu?

reklama


Wyniki przeprowadzonego przez firmę 8thBridge badania opublikował serwis eMarketer. Analitycy przyjrzeli się preferencjom amerykańskich użytkowników mediów społecznościowych.

Okazało się, że niemal jedna trzecia respondentów w dalszym ciągu nie publikuje w social media informacji i opinii o produktach. Udostępnianie takich treści najbardziej rozpowszechnione jest wśród facebookowiczów. Użytkownicy pozostałych serwisów są nieco mniej skłonni do publikowania takich informacji czy opinii. Można wszakże pokusić się o prognozę, że w tej materii będzie rosła rola coraz popularniejszego Pinteresta. Serwis już teraz znalazł się bowiem na trzecim miejscu pod względem powszechności takiej postawy wśród korzystających z niego użytkowników.

fot. eMarketer

Dlaczego użytkownicy portali społecznościowych udostępniają treści dotyczące produktów? Najczęściej przewijającą się odpowiedzią była chęć wyrażenia własnego gustu i preferencji wśród znajomych. Niemal równie często jako motywację podawano chęć upowszechnienia danego produktu czy wrażeń związanych z korzystaniem z niego oraz uzyskania zniżek czy rabatów w zamian za udostępnienie informacji.

fot. eMarketer

Co ciekawe, w przypadku gdy użytkownicy udostępniali treści dotyczące produktów, których jeszcze nie kupili, tylko 36% stwierdziło, że wraz ze wzrostem liczby „lajków” rośnie prawdopodobieństwo, że zdecydują się na zakup.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail