reklama
Jeśli chodzi o branżę samochodową, globalnym liderem jest BMW. Po wynikach osiąganych przez fanpejdże z tej branży, od razu rzuca się w oczy znacznie mniejsza popularność niż w przypadku branży FMCG. Lider pozyskał jak dotąd ponad 13 mln fanów, co nie pozwoliłoby na znalezienie się w czołowej „10” branży FMCG. Na kolejnych miejscach za BMW znalazły się Ferrari i Mercedes-Benz.
Nissan rządzi, ale…
Niekwestionowanym królem marcowego polowania na nowych fanów był Nissan. Marka pozyskała aż 2,7 mln nowych fanów, czyli więcej niż chociażby wspomniana na poprzedniej stronie Coca-Cola! Druga w tym rankingu marka – Tata Nano z Indii – zanotowała wynik aż 8-krotnie niższy niż Nissan. Tkwi tu wszakże pewien haczyk – Nissan prowadzi globalnego fan page’a, co oznacza że liczba fanów jest liczona łącznie dla wszystkich lokalnych fanpejdży, które działają pod tą samą nazwą co globalny. Większość pozostałych marek, poza ogólnym fan page, prowadzi również strony dedykowane dla lokalnych oddziałów, które często gromadzą sporo fanów marki, “odbierając” jednocześnie ogólnemu fan page potencjalnych fanów.
Wśród najbardziej angażujących marek całe podium zajęły lokalne oddziały globalnych marek: saudyjski Hyundai oraz francuskie fanpejdże Peugeota i Mercedesa. Z kolei najbardziej „oddaną” swoim klientom marką okazał się być meksykański oddział SEATa, którego response rate (90%) był niemal 2-krotnie wyższy niż średnia dla całej branży. Wynik liczony w odpowiedziach udzielonych na zadane przez facebookowiczów pytania był jednak bardzo niski, co równie dobrze obrazuje różnicę między branżą motoryzacyjną, a branżą FMCG.
BWM potwierdza swój status
Najpopularniejszym postem marca dla całej branży, podobnie jak w przypadku marek FMCG, był wpis opatrzony zdjęciem. Ten został opublikowany na fan page BMW, co stanowi niejako potwierdzenie popularności tej marki na Facebooku.
Poniżej infografika z wynikami badania Socialbakers dla branży samochodowej.
Pages: 1 2